Gå til innhold

94 w124 E200 starter ikke når kald, og tapper strøm


Nismotic

Anbefalte innlegg

Hei folkens

Håper noen her kan hjelpe meg, før jeg kjører bilen i fjellveggen i frustrasjon.

Jeg har en probematisk 94 E200 16V som er meget plagsom ved kaldstart, noe som begynte som en periodisk feil, men som når har blitt konstant.

Når bilen er kald starter den og går opp på 5-600 rpm i 5-10 sekunder, før den dør, hvis jeg holder gassen i bunn, vil den skyte og feiltenne (hvis den starter i det hele tatt) men etter en stund vil den gå opp til 4000 rpm, hvor det virker som om turtallsperra slår inn plutselig, hvis jeg slipper gassen vil den stoppe momentant.

Når det er blitt litt varme i motoren så fungerer den helt fint og går fint på tomgang og fint i gir, og ingen turtallsperre på 4000 rpm.

Har skiftet OVP-rele fra en delebil, og satt det gamle i den, og den starter like lett som før, mens problembilen er like vrang.

I tillegg til startproblemene, tapper bilen seg for strøm når den står over natta, og jeg mistenker om det kan være feil i ABS-boksen, siden at det blanke relet under dekslet klikker flere ganger etter at tenningen er slått av.

Håper noen kan hjelpe meg, slik at jeg kan få bilen i salgbar stand, siden jeg har blitt tvunget til å kjøpe ny bil av fruen, og desperat trenger pengene for denne bilen.

Bilen er eller strøken, 110% rustfri og kun rullet 230.000km.

1987 Mercedes-Benz 230TE

Tidligere biler:

X 1990 Mazda 626, X 1986 Opel Ascona 1,8 GT,

X 1994 Lada Samara 1,5 S, X 1984 BMW 320i

X 1986 Opel Manta GSi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være at det har oppstått en feil/kortslutning på forvarmingen av innsuget. Det resulterer fort i at batteriet tappes over natta.

Se om du ser en ledning innunder innsuget, den kan være brent eller smeltet isolasjon på men behøver ikke være det. Prøv så å nappe denne ledningen av kontakten og lad opp batteriet igjen, tappes det ikke for strøm mer så har du funnet synderen. Jeg kjører uten forvarming innkoblet på min 230E uten prob. Men slet med akkurat det samme før jeg fant denne ledningen, batteriet var flatt hver bidige morgen. Jeg har dessverre ingen bilder av denne ledningen, men det var bare en tynn ledning. Og mener å huske at den bare satt festet med en kabelsko innpå en liten flatstift på innsuget. Var full kortslutning der hos meg iallefall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår