Gå til innhold

Feil melding på Dieselpartikkelfilter

Ranger emnet


Arstad

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

 

Jeg har en mazda 6 2007 modell 2.0D. Naa har dpf tettet seg igjen for andre gang og jeg har sendt bilen til verkstedet for aa regenerere den men den var saa tett at jeg maa bytte den og det koster ca 22000 kr inkl mva. Det har jeg gjort engang fQr og jeg orker ikke aa gjore det engang til. Motorlampa lyser og bilen har mistet noe krefter pga det problemet også.

 

Jeg vurderer aa fjerne hele dritten... Har googlet og fant ut det er noen firmaer i utlandet som kan fjernet dpf og omprogrammerer ECU saa ikke feilmelding dukker opp igjen.

 

Jeg lurer paa om noen av dere vet om et verksted her i landet som kan hjelpe meg med fjernet dpf og omprogrammere ECU.

Aa fjernet dpf er ikke vanskelig men man maa omprogrammere ECU saa ikke feilmelding dukker opp.

 

Om det er en som kan bare hjelpe meg med aa omprogrammere ECU saa klarer jeg aa fjernet dpf selv.

 

Eller om noen av dere vet en annen lQsning for aa fikse dette.

 

takk for at dere tok dere tid for � lese denne traaden og haaper noen kan hjelpe meg det problemet.

 

Mvh

Arstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å blåse bilen ren? Ser du bor i Oslo.. Ta den en tur til drammen, å gi gass :)

 

 

Start og stopp på DPF er døden, og det koster skjorta å reparere. Selv bakker jeg bilen varm om morningen før jeg drar på jobb slik att bilen får kjørt syklus. Om den ikke får kjørt, så vil DPF lampen blinke noen ganger neste gang du starter.

Mvh Svein

 

 

Mazda 6 2.2sport 2012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan du fortelle litt mer i detaljer er du snill.

Hvor for jeg kjøpt motstand da?

Hva gjør en slik motstand?

Motstand får du hos f.eks Claes Ohlson. Når trykkdifferansen gjennom DPF er riktig avgir trykkføleren en motstandsverdi. Når trykkforskjellen er for liten, dvs hull/fjernet DPF blir det en annen verdi. Når forskjellen er for stor, dvs tett DPF blir det en annen verdi.

 

Cluet er da at man setter en motstand med riktig verdi i kontakten til differansetrykkføleren og fjerner DPF. Slik unngår man varsellampe

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å blåse bilen ren? Ser du bor i Oslo.. Ta den en tur til drammen, å gi gass :)

 

 

Start og stopp på DPF er døden, og det koster skjorta å reparere. Selv bakker jeg bilen varm om morningen før jeg drar på jobb slik att bilen får kjørt syklus. Om den ikke får kjørt, så vil DPF lampen blinke noen ganger neste gang du starter.

 

Har ikke prøvd å blåse bilen ren men har kjørt bilen i 100 km på høyt turtall i en time i 3 gir for at dpf skal rense seg selv men ingen lykke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motstand får du hos f.eks Claes Ohlson. Når trykkdifferansen gjennom DPF er riktig avgir trykkføleren en motstandsverdi. Når trykkforskjellen er for liten, dvs hull/fjernet DPF blir det en annen verdi. Når forskjellen er for stor, dvs tett DPF blir det en annen verdi.

 

Cluet er da at man setter en motstand med riktig verdi i kontakten til differansetrykkføleren og fjerner DPF. Slik unngår man varsellampe

 

Takk mondeo, Skal prøve å finne en som kan hjelpe meg med det.

 

Hvis du kjenner noen som har gjort det før eller kan hjelpe meg så si ifra, Jeg betaler for jobben :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart, da må det isåfall være helt tett.

Men, jeg har tidligere hørt att det finnes andre muligheter for å rense DPF så jeg gjorde ett raskt googlesøk å fant dette.

 

TUNAP - Chemistry with Drive - Diesel particle filter: Clean instead of replace

 

Det skal også finnes andre muligheter enn dette.

Mvh Svein

 

 

Mazda 6 2.2sport 2012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart, da må det isåfall være helt tett.

Men, jeg har tidligere hørt att det finnes andre muligheter for å rense DPF så jeg gjorde ett raskt googlesøk å fant dette.

 

TUNAP - Chemistry with Drive - Diesel particle filter: Clean instead of replace

 

Det skal også finnes andre muligheter enn dette.

 

Har hørt om det... jeg besøkte et verksted og han anbefalte meg tunap produktet.

Jeg ringte dem og ville kjøpe det produktet men de kunne ikke selge til privat personer, kun til et verksted.

Jeg fikk da nr til et verksted som de hadde solgt det produktet til men de sa at det ikke vil fungere hvis regenerering ikke fungerte så jeg fikk aldri prøvd det. Kanskje jeg skal gi det et forsøk til.

 

skal ringe RSA Sarpborg og høre med dem å

 

Setter stor pris på at du tar deg tid til å hjelpe meg sveiniboy... Tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen problem, hva gjør man med ett forum uten hjelp?;)

 

Ebay.co.uk har tunap 131 og 132 og sendes til europa, dog litt dyrt med alt utstyret.

Men di 2 flaskene alene er overkommelige, stod ikke pris på frakt men det skader ikke å sende noen mailer å høre.

Mvh Svein

 

 

Mazda 6 2.2sport 2012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår