Gå til innhold

Audas 93 URS4 (Outlaw)

Ranger emnet


Auda

Anbefalte innlegg

Da har jeg fått min første S-bil. Og det føles sååå riktig, etter å ha hatt lyst på en slik i mange mange år.

Bilen er en 93 modell S4 C4, med S6 frontfanger og reflexplate. Interiøret er meget pent, med sort skinn, og det står en 6 trinns manuell kasse i den.

Jeg jobber deltid på et lakkverksted, så mine første umiddelbare planer er å gi den en real hellakkering. Det er det siste som mangler for å få den helt strøken. Den blir lakkert i samme farge, med en anelse gull perlemor for å få den rette looken i lakken når sola skinner. Og en ny endepotte. Tenker dobbel 3.5". Teknisk er alt i toppform. Veldig veldig sprek og tight bil.

Tidligere eier av den er Cozzie på forumet her.

Så til noen bilder.

26582_10150171169440147_2623054_n_zpsd18

325327_10151243428365147_1390461345_o_zp

4438_204400985146_2705856_n_zpsadb3f352.

4438_204400980146_7138542_n_zpsb1e6c2cc.

5477471469_335a0f6434_b_zps596164db.jpg

4438_204400990146_7904511_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Actros 8x8 - Ja, hadde vært stilig det, men da må han ta et innhukk i reservehjulsbrønnen ;) Vurderte dette selv :P

 

@MacGyver93 - Denne er registrert som 5-seter, legg merke til sensureringen av de hvite skiltene, og her: http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/a6-ur-s4-s6-100-c4-1991-1997/146046-bilder-audi-100-a6-c4-20.html#post2962103

 

@Auda - GUD! Jeg har siklet på URS4'en til Cozzie i årevis! Helt siden jeg ble medlem av Bilforumet, har jeg ønsket meg denne til jul :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok bare dobbel på den ene siden ja. :) Er orginal 2.2 20vt i denne ja. AAN motorkode.

Er registrert som femseter ja, og recarostolen til mini-me er godt plassert i baksetet.

 

forgot10concept

Du er ikke alene om å ha sikla på den. Har kjent Cozzie lenge, og sittet på S4'n mange mange ganger før. Har tilogmed snakka om å bytte bil med han flere ganger. Men nå er den altså min. Woohoo. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får jo litt vondt i halsen når jeg innser at den er solgt :O)

 

Men det blir veldig spennende å følge med på utviklinga her nå :) Har tross alt kjørt C4 i 9 år nå. På tide å prøve noe annet kanskje :D Veldig merkelig å se sin egen bil bli kjørt av andre på motorveien side om side. Spørs om jeg ikke kommer til å angre når jeg ser hvor bra den kommer til å se ut når den har fått skikkelig shining og ny lakk :)

 

Blir værtfall en del photoshoots i sommer tenker jeg :D

- 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...

Ikke skjedd så mye siden sist med bilen, men nå begynner ting å skje igjen. :)

Tok en meguiars skinnbehandling på interiøret på mandag. Så nå er skinnet helt strøkent og mykt. Herlig.

Ikveld skal jeg bytte pærene i nærlysene til gule xenon. Alltid vært svak for det. Håper det ser bra ut.

 

I helga skal jeg fjerne litt rust på den ene bakskjermen, og sveise på plass en ny bit. Eneste måten jeg liker å få vekk rust på. Ny framskjerm til passasjerside har kommet også.

 

Planen er at jeg skal ta grunnarbeidet til hellakkering neste helg. Kanskje rekker vi å sprøyte også.

 

Random bilde av bilen parkert på plassen sin. :D

DSC_0006_zps6a641f7f.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ikke skjedd sååå mye her siden sist.

Utsatte lakkeringa, da sveisern min ikke hadde tid til å ta baksjermen. Men det blir til uka, så blir det neste helg med nedpussing, mest sansynlig.

 

Idag har jeg innstallert en helt tullete sub. 12" rockford av noe slag med en 1000 watter rockford forsterker. Det smeller og dundrer noe så inni satan! Litt gøy må man ha det som tredveåring og. :)

Skal bygge kasse til den så den blir plassert i hjulbrønnen. Men det får bli litt etter hvert.

 

Fikk meg også speil fra en S6+ idag. Så de blir montert før lakkering. Tror det blir knallbra. :)

 

20130522_010359h_zpsaf7752a6.jpg

 

 

Jo nærmere lakkering jeg kommer, jo mer usikker blir jeg på fargen.

Det jeg vet, er at jeg SKAL ha en mørk farge, som matcher dørsidene bra, da det blir bare utvendig lakk i første omgang.

 

Vet ikke om audi farger som er sorte, gjerne med gull perlemor/metallic i, eller noen veldig veldig mørk brune som er fine.

Jeg hadde Marrakesh brun på A6'n, men det blir for brunt, og for lyst egentlig. Så gjerne kom med forslag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår