ChevySub 6,5 Skrevet Mars 18, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2013 (endret) Hei. Har overtatt en MB 250 76 mod 123-type, med bensin, rekkesekser og automat. Har kun gått ca. 150.000 km. som har stått ubrukt et par år. Ujevn gange førte til at jeg fikk målt kompresjonen. Det viste seg at spesielt den fremste sylinderen har dårlig kompresjon, og at lekkasjen skjer ned iveivhuset, hvilket tilsier at det ikke er brente ventiler. Noen mener stempelringene kan ha "eiret" fast, og kan løsne ved å fylle sylinderen med diesel og la den stå noen dager. Har ikke prøvd dette enda, og bruker bilen ikke nå, i påvente av utbedring. Den var i orden før den ble satt bort. Noen tips? Kan man ellers demontere bunnpanna, demontere råden fra veivakslingen uten å ta ut motoren og ta av toppen og ta stempelet opp og utfra blokka ved for evt. å skifte det eller stempelringene (Gjorde det for mange år siden på en Opel rekord 1700 1971 modell)? Endret Mars 18, 2013 av ChevySub 6,5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Movikon Skrevet Mars 23, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2013 Jeg vet ikke om det er en liten mulighet for at stempelringene løsner hvis du kjører bilen på 20-50% bioetanol (E85)? Vet at motoren i hvertfall vil å en del renere og det *kan* hende at ringene kan løsne... verdt et forsøk? Evt. hvis ringene ikke løsner med å fylle diesel, kan du jo også prøve med E85? Vet også at det finnes produkter som er laget for dette, bl.a. noe som heter free-eze, tror jeg. Hør med div bilrekvisita butikker for bedre råd enn jeg kan gi deg. Vet ikke om det er mulig å ta av toppen og bunn på motoren for å bytte/frigjør stempelringer på denne bilen, men jeg mener det burde gå. Har som sagt ingen spesiell kunskap om denne type bil. Mvh Movikong Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.