Jump to content
Bilforumet.no

ChevySub 6,5

Bruker
  • Content Count

    3
  • Joined

  • Last visited

About ChevySub 6,5

  • Rank
    Registrert bruker
  • Birthday 02/11/1958

Contact Methods

  • Bosted
    Narvik
  1. Hei. Har overtatt en MB 250 76 mod 123-type, med bensin, rekkesekser og automat. Har kun gått ca. 150.000 km. som har stått ubrukt et par år. Ujevn gange førte til at jeg fikk målt kompresjonen. Det viste seg at spesielt den fremste sylinderen har dårlig kompresjon, og at lekkasjen skjer ned iveivhuset, hvilket tilsier at det ikke er brente ventiler. Noen mener stempelringene kan ha "eiret" fast, og kan løsne ved å fylle sylinderen med diesel og la den stå noen dager. Har ikke prøvd dette enda, og bruker bilen ikke nå, i påvente av utbedring. Den var i orden før den ble satt bort. Noen tips? Kan man ellers demontere bunnpanna, demontere råden fra veivakslingen uten å ta ut motoren og ta av toppen og ta stempelet opp og utfra blokka ved for evt. å skifte det eller stempelringene (Gjorde det for mange år siden på en Opel rekord 1700 1971 modell)?
  2. Stram viftereima, evt. skift den til korrekt reim evt. se om reimhjulene er slitte, og skift de evt. dynamo. Slå av strømkrevende ting som lys, vifte etc. ved oppstart og til motoren har gått ca. 30 sek. Da har den ladet seg litt opp etter start og belaster dynamoen mindre. Dynamoen er tyngre å dra rundt ved mye strømbelastning og kan begynne å slure dersom noen av de foran nevnte feil er tilstede.
  3. Start med å fylle 6 liter - gjerne Esso Autolube 15/40. Så peiler du. Skift alltid oljefilter ifbm. oljeskift. Start helst uten gass, la den løpe på tomgang til oljetrykk er kommet opp. Stopp så motorern. Peile oljen på nytt- evt. etterfyll litt. Går vel en snau liter fra min til max på peilestaven.
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.