Hei.
Har overtatt en MB 250 76 mod 123-type, med bensin, rekkesekser og automat.
Har kun gått ca. 150.000 km. som har stått ubrukt et par år.
Ujevn gange førte til at jeg fikk målt kompresjonen.
Det viste seg at spesielt den fremste sylinderen har dårlig kompresjon, og at lekkasjen skjer ned iveivhuset, hvilket tilsier at det ikke er brente ventiler. Noen mener stempelringene kan ha "eiret" fast, og kan løsne ved å fylle sylinderen med diesel og la den stå noen dager. Har ikke prøvd dette enda, og bruker bilen ikke nå, i påvente av utbedring. Den var i orden før den ble satt bort. Noen tips?
Kan man ellers demontere bunnpanna, demontere råden fra veivakslingen uten å ta ut motoren og ta av toppen og ta stempelet opp og utfra blokka ved for evt. å skifte det eller stempelringene (Gjorde det for mange år siden på en Opel rekord 1700 1971 modell)?