Erik I Skrevet Mars 17, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2013 Hei alle Skoda eiere, jeg er helt ny her på forumet og legger inn mitt første innlegg. Faktumet er at jeg har (tror jeg) kjøpt en Skoda Octavia stasjonsvogn 4x4 diesel 2006 modell. Er det noen kjente svakheter eller noe jeg må være spesielt på vakt over? Vil gjerne ha både pluss og minus med biltypen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik I Skrevet Mars 17, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2013 Hva skjedde egentlig nå????? Det var ikke meningen at DET skulle stå i overskriften. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Mars 17, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2013 (endret) Velkomment til Bilforumet! Om det er noe galt med overskriften? Ser grei ut synes jeg. Du kan du gå inn og redigere første innlegget om du vil endre overskriften. Er vel ikke så mye problematiske svakheter med Octavia mk2, med 1.9 tdi. Edit: Du sjekker naturligvis alt det vanlige som servicehistorikk, alt elektrisk i dørlåser, vinduer etc. -- Endret Mars 17, 2013 av Bwana Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hallvardh Skrevet Mars 30, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2013 Hei og gratulerer med ny bil. Har også 2006 4x4 tdi og er veldig fornøyd. Min erfaring er at turbo kan ryke ved 150`dersom tidligere eier ikke har skiftet olje ofte. Har hatt noe småplukk som; vann som kommer inn framdørene, frossen bagasjeroms-dør-bryter og dårlig kontakt på airbag-ledninger under førersetet, ellers en gulle god bil. Hallvard Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stambo Skrevet Mars 31, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2013 Rust underkant bakluke er gjenganger! :) Siter - Skoda Octavia RS TDI 2007 - Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow> x VW Polo TDI Sport Edition 2001 Low Cars Make Them Boobies Bounce <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik I Skrevet April 2, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 2, 2013 " Min erfaring er at turbo kan ryke ved 150`dersom tidligere eier ikke har skiftet olje ofte." Er dette noe man må passe mer nøye på med denne biltypen enn med andre??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hallvardh Skrevet April 4, 2013 Rapporter Share Skrevet April 4, 2013 Min turbo sluttet å virke ved ca. 150`, etter at garanti og "5-års-reklamasjons-fristen" var ute. Snakket med merkeverksted, turbo-verksteder (Turbo-teknik) o.l. og fikk samme svar hos alle. Dette er vanlig på vag-motorer, spesielt hvis de har longlife-service (30.000 km)intervall, dvs. ikke skifter olje/filter hver 10.000 km. Skovlene på turboen "kokser" og kan ikke repareres, den må byttes. Vet ikke hvordan det er med andre merker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik I Skrevet April 5, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2013 Forrige bilen min var en Volvo V 70 AWD 2004 mod, den gikk uten turboprobem helt til jeg solgte den og da var den gått 249000 km. Før det hadde jeg en Golf 3 som hadde gått 230000 km uten turboproblem, så her er det jo en svakhet med Skoda. Hva kan man gjøre for å eliminere dette problemet? Hva koster det å skifte turbo? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hallvardh Skrevet April 5, 2013 Rapporter Share Skrevet April 5, 2013 Etter hva jeg er blitt fortalt er dette et problem p.g.a. småkjøring og longlife-service Turboen er ingen duracell - VG Nett om Bil og trafikk, ikke ved langkjøring . Albjerk i Drammen skulle ha 23.000,- for turbobytte. Jeg kjøpte ny turbo hos GIK-turbo og byttet hos et ikke-merke-verksted, tilsammen ca. 13.000,- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg