Gå til innhold

Motoren er røket på min Audi A4 1.8T AEB 1996 mod. 1.8L TIL 1.8T?

Ranger emnet


keon2k

Anbefalte innlegg

Hei. Motoren røk her om dagen på bilen min. Rådelagerene, toppen og topppakningen e gåen.

 

Så tenker å kjøpe brukt motor, går det ann og kjøpe en 1.8 L motor og sitte over innsug og manifoiler fra 1.8T motoren min så det blir turbo motor? Bygge om fra 1.8L til 1.8T?

 

Tror det er billigere og enklere å få tak i en brukt 1.8L motor enn en 1.8T motor.

 

Er ute etter en AEB 1.8T 150hk motor, men de fleste er gått ganske så langt.

 

Noen som vet om overhalte kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi  | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4
VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jahny. Takk for hjelpen så langt. Det billigste er vell å kjøpe brukt blokk, og en ny topp. I den nye toppen som var på ebay, det er ikke montert på kammer på den regner jeg med? Merkelig at det står 131 hk på den blokken som du linket, det er jo orginalt 150hk i AEB motoren.

 

Har hørt det er "billig" å kjøpe motor fra danmark? Kan dette stemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jahny. Takk for hjelpen så langt. Det billigste er vell å kjøpe brukt blokk, og en ny topp. I den nye toppen som var på ebay, det er ikke montert på kammer på den regner jeg med? Merkelig at det står 131 hk på den blokken som du linket, det er jo orginalt 150hk i AEB motoren.

Det står 131K, altså blokka er gått 131.000km. ;)

13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi  | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4
VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh det gjør det ja :P

 

Golf2td, de fleste motorene fra bildelsbasen.se er jo gått alt i fra 230,000.km - 310.000.km

 

Har funnet meg en her i norge til 8800.kr som er gått 157,000.km fra en høgger i østfold. Er 3 mnd garanti på den, hva burde jeg gå for?

 

Såg jo fin ut de som du linket Golf2td, men en smule lang kmstand. Men positive er jo at coiler osv... følger med ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh det gjør det ja :P

 

Golf2td, de fleste motorene fra bildelsbasen.se er jo gått alt i fra 230,000.km - 310.000.km

 

Har funnet meg en her i norge til 8800.kr som er gått 157,000.km fra en høgger i østfold. Er 3 mnd garanti på den, hva burde jeg gå for?

 

Såg jo fin ut de som du linket Golf2td, men en smule lang kmstand. Men positive er jo at coiler osv... følger med ;p

 

8.800kr er da vel ikke noe upris for en slik motor, med relativt grei km.stand og garanti. Særlig hvis den er komplett, bare plug and play.

 

:)

13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi  | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4
VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår