Gå til innhold

Diffitz: Volvo 242 Prosjekt

Ranger emnet


Diffitz

Anbefalte innlegg

Da har jeg startet mitt første stor prosjekt.

Fikk byttet til meg en volvo 242 1976 modell her om dagen. Har nå ribbett den helt og skal begynne å sette inn LH 3.1 ledningsnett.

Har en 244 1992 modell "Classic" som har blitt donor bil. Tar ledningsnett forstilling, bakaksling og dashbord fra denne. Pluss diverse andre små ting. Har skaffet hydraulisk clutch også nå. Har tilbud om å bytte til meg M90 Girkasse, litt usikker enda om jeg skal gjøre det. Planen for bilen er: B230FX motor 136 hk M47/M90 (hydraulisk) Svart metalic lakk, fullbross, lessjøfors senk, USA front, El ruter, skinn inntriør.

 

Har skaffet det meste til bilen nå, har el heiser liggende men nå lurer jeg på om jeg skal bytte de i strøkne skinnstoler, stolene er til 244/245 så må vri frem ryggene da men har skinnseter bak så hadde gjort seg med skinnseter fram også. Vurderings sak, kåm gjerne med innspill. Står også og lurer på hva slags panser jeg skal bruke, har både flatpanser og hel snute liggende. Det blir satt Turbo motor i bilen til sommern men det blir FX'n midlertidig da penger er mangel vare. Vurderer og ettermontere turbo på FX'n å registrere bilen som turbo bil med engang men gjenstår å se hva jeg gjør, har delene jeg trenger for å bygge om motor så. Kåm gjerne med inspill,ris å ros :)

 

Skal laste opp bilder i morgen da jeg ikke gidder å laste de fra telefon til data'n. Har plokket ut hele ledningsnettet ifra donorbilen, sluppet ned forstillingen, motoren og girboxen, flyttet teningen da jeg ikke har nøkkel til orginal 242 teningen. Skal begynne å sette inn ledningsnettet i morgen.

Endret av Diffitz

Garasjen er pakket med: Volvo 242 Turbo, Volvo 244, Volvo 245 Turbo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Skal prøve å få lastet opp bilder i morgen :) Har vært bortreist på jobb helt siden jeg hentet den. Har vært hjemme 2 uker nå men har fått inn ledningsnett og motor å gir :) Byttet forstilling og satt inn bensinpompe under, skal prøve meg på bilde opplasting i morgen prøvde idag men plages med å laste opp :P

Garasjen er pakket med: Volvo 242 Turbo, Volvo 244, Volvo 245 Turbo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår