Gå til innhold

Min 2000 A4 1.8 TQ Avant

Ranger emnet


hallvardr

Anbefalte innlegg

Setter pris på å se hva andre har gjort med bilene sine, så jeg tenkte å legge ut noe av det jeg har gjort med bilen min.

Dette er min andre B5, og her er et bilde av begge bilene rett etter at jeg hadde kjøpt den sølvfarga.

[ATTACH]37003[/ATTACH]

Det er en 2000 modell TQ som kom med sports- dempere, seter og ratt. Samt litt ekstra snop fra Supersprint, Pipercross og MTM, 210HK, 360NM:)

Fant en original RS4 grill som ble satt på, og det første skikkelig prosjektet var å bli kvitt det stygge tre interiøret.

Kom over en god tråd her: Beltline Trim Removal and Installation Shortcut Method

Jeg gikk for karbon folie, og er meget fornøyd med resultatet:

CarbonInt01.jpg

CarbonInt02.jpg

CarbonInt03.jpg

CarbonInt04.jpg

post-28535-13804854862383_thumb.jpg

Endret av hallvardr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det neste prosjektet ble litt ufrivillig bremsene. Måtte bytte en calipper samt skivene og da tenkte jeg at jeg like så godt kunne oppgradere litt i samme slengen. Så jeg gikk for S4 bremser og handla brukte deler i Tyskland, England og USA.

 

Det som måtte skiftes på en 1.8TQ for å få S4 bremser var:

Akslinger - ebay england

Hjullagerhus - kjøpte brukt her på forumet

Bremseskjold - kosta et par hundre kroner hos Audi

Calippere, Skiver og klosser - ebay tyskland

 

Jeg kjøpte også

Nytt drivledd - ebay USA

Nye hjullager - Bildeler.no

 

[ATTACH]37346[/ATTACH]

Nye akslinger som passer til nye større 82mm hjullager

 

[ATTACH]37347[/ATTACH]

Audi S4 calipperne, Lucas HP2

 

[ATTACH]37348[/ATTACH]

Hjullagerhusa ferdig pussa ned og lakka

 

[ATTACH]37350[/ATTACH]

Gamle skiver og calippere VS. nye

 

[ATTACH]37354[/ATTACH]

Gamle bremser og felger VS. nye

 

I prosessen handla jeg inn noen ekstra deler så om noen er gira på å oppgradere,

eller trenger noen andre deler, har jeg noen deler for salg her:

Audi deler, A4 / S4 / A6 / 80 Bremser, Drivledd, Grill, Akslinger.

 

Det neste jeg har planer om er å skifte dørhåndtakene som har oksidert og å få på bakluke spoileren som jeg har kjøpt.

post-28535-13804854925858_thumb.jpg

post-28535-13804854925924_thumb.jpg

post-28535-13804854925955_thumb.jpg

post-28535-13804854926046_thumb.jpg

post-28535-13804854926352_thumb.jpg

Endret av hallvardr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg har merket at bremseklossene på S4 calipperne kan klirre litt på ujevne veier siden de ikke hadde den dobbeltsidige teipen lengre når jeg satte de på. Er det noen som har noen gode tips til hvor jeg kan få tak i noe ny dobbeltsidig teip som kan holde?

 

Edit: Biltema hadde noe billig greier som funka bra

Endret av hallvardr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Kommer litt an på om en har Quattro eller FWD, FWD er litt billigere da en slipper hjullagerhus.

 

Jeg leita en del på nettet og fant noen gode priser, så dette er cirka priser.

 

Foran:

 

For de brukte delene betalte jeg ca:

2000kr calippere skiver og klosser

1500kr akslene (fra A4 2.8Q)

1000kr hjullagerhus

 

Nye deler jeg også likegodt kjøpte

300kr Bremseskjold

900kr Hjullager

 

Bak:

 

Nå bruker jeg Lucas 38 calipperne som også er på 1.8TQ, de er ikke ventilerte skiver og var på S4 frem til 99.

Men jeg har også noen Lucas 43 calippere med ventilerte skiver fra S4 99-01 som jeg nok kommer

til å sette på når de skivene og klossene jeg har er utslitt.

 

Koster ca 1-2000 om en leter litt rundt på nettet.

 

 

Er veldig digg med bedre bremser ja, er en litt annen bil å kjøre nå med disse.

Og totalsummen jeg har brukt ble billigere enn å skifte til nye standard deler, så jeg er veldig fornøyd.

 

Om du er intr har jeg calippere, akslinger og div andre ting til salgs på denne annonsen:

Audi deler, A4 / S4 / A6 / 80 Bremser, Drivledd, Grill, Akslinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Fikk feilmelding på ABS: 01203 - Electrical Connection between ABS and Instrument Cluster: No Signal

Etter litt googling og tips her fant jeg ut at den absolutt vanligste var problemer med selve modulen.

Kosta 16000 ny, evt 8500 for repkit hos Audi, så jeg leita på ebay.

Var heldig og fikk en modul inkl frakt for rundt 600kr, fikk skifta den for noen dager siden og ingen feilmeldinger til nå:)

 

[ATTACH]39288[/ATTACH]

For å få ut modulen må en ut med innerskjermen, og spylervesketanken.

 

[ATTACH]39289[/ATTACH]

Gammel og ny modul

 

[ATTACH]39290[/ATTACH]

ABS pumpa

post-28535-13804855125343_thumb.jpg

post-28535-13804855125392_thumb.jpg

post-28535-13804855125433_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår