smirre92 Skrevet Mars 1, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2013 hei. har byttet motor i min 1.8tq AEB b5. sko bruke vagcom for å se etter feilmeldinger. men vagcom reagerer ikke når jeg stikker kabeln i bilen. prøvde på en annen bil å da fungerte det med engang. noen som vet hva probleme kan være? har ikke skiftet ledningsnett/hjerne/chip. så synes dette var litt rart, for jeg kunne lese feilmeldinger før motorbytte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Mars 2, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2013 Får du kontakt med andre enheter enn motor da, som ABS, A/C, etc ? -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinrawr Skrevet Mars 4, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2013 Jeg sliter med dette jeg og. Jeg har kjøpt mer enn 3 forskjellige typer ODBII-kabler og utsyr, samt programvare på Google Play Store (for bluetooth-enhet) og programvare fra Ross Tech. Ingenting fungerer med bilen min... Kjører en Audi A4, B5, 1998mod, 1.8 (ikke turbo..) Programvaren sier som oftest bare noe slikt som: "could not establish connection to the ECU." Andre ganger får jeg ikke engang opp enhetene. Det som er litt finurlig, er at samme utstyr er blitt testet suksessfult på en Audi A4, B6, 2002, 1.9TDI, en VOLVO V70 D5 2006, VOLVO XC70, D5, 2006 mod, og en Skoda Octavia 1.9 TDI, 2004mod. Noen tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Mars 4, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2013 Kan det ha vært originalmontert radio i bilen, som så er blitt byttet ut med en annen type ??? Dette kan i så fall gi problemer med K-line til diagnosekontakten på noen VAG biler i perioden rundt 1998-2000. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinrawr Skrevet Mars 4, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2013 Jeg har i hvertfall uorginal radio i min. aaaaaner ikke hva som sto i før. Men har ingen forsterker i bilen noen steder.. (som jeg har funnet) Når jeg har vært på verksted, har de fått kontakt over vagcom, men ikke med noe privat utstyr... Finnes det noe workaround? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smirre92 Skrevet Mars 5, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2013 Får ikke kontakt md noe. Var på bilverksted så vi prøvde på mange andre biler. Og der funket det... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krolsen Skrevet Mars 5, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2013 Litt dumt spørsmål, men har dere sjekket sikringen til diagnoseutgangen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg