chrisern20 Skrevet Februar 27, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2013 Hei. Jeg har kjøpt meg Volt meter som jeg tenkte å montere i bilen. Men det står i monterings manualen att den ene ledningen skal kobles til tenningen. Men jeg tenkte på en ting, er det mulig å koble den inn på remote kabelen mellom cd-spiller og forsterker. så når cd-spilleren er på så vil også instrumente skru seg på. er dette mulig? takker for svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Februar 27, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2013 Ja, det er jo mulig. Men spilleren gir vel ut konstand 12 volt, mens bilen gir ut 14.4V +/-. Så du vil vel ikke få riktig på måleren Om du vil bruke spilleren som remote til voltmeteret så kan du jo sette inn et arbeidsrele. Strøm til rele fra tenning, koble på voltmeteret til releet. Og remote fra spiller til aktivering av rele ;) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrisern20 Skrevet Februar 27, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2013 Ok. Fordi det er jo slik att den gule kabelen skal på plusen på batteriet, svart på minus også den andre på tenningen. ifølge manualen. så da vil vell instrumente vise 14 V som du sier? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrisern20 Skrevet Februar 27, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2013 Fordi tenningen har jo 12 V. så det vil jo bli det samma. jeg tenker da på aktiverings kabelen til instrumente Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Februar 27, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2013 ja, oki. Du har en måler med 3 kabler? Min hadde bare to skjønner du, derfor jeg svarte sånn. Ja, da kan du koble gul til tenning/batteriet, sort til GND og den siste kablen som aktiverer måleren på spilleren Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrisern20 Skrevet Februar 27, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2013 Ok tusen takk for svar;) også en annen ting du kanskje kan hjelpe meg med. jeg tenkte å montere et ekstra bil batteri i bilen til annlegget. hvordan gjøres dette uten att jeg skal få 24 volt til forsterkerne? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Februar 27, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2013 Pluss til pluss. Minus til Minus. Batteriene bør være ganske like. Eg ville ha brukte den røde ledningen på cd spilleren til remote til voltmeteret. Ein tommelfingregel er at cd spilleren skal maks gi ut remote til 2 forsterkere. Remote til voltmeteret i tillegg kan bli for mykje. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrisern20 Skrevet Februar 27, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2013 oki. Jeg kjører remote fra cd spilleren til kondensator og 2 forsterkere. det er vell ingen begrensning på det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Februar 27, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2013 Remoten gir ut ganske lite strøm. Du merker jo om den ikkje klarer å drive det du kobler til. Da vil jo spenningen gå ned og forsterkerene vil jo ikkje skru seg på. Men er jo berre å koble deg på den røde ledningen til cd spilleren. Den er remote til cd spilleren. (tenningen til bilen) Her kan det gå ein del strøm. Kondensatorer trenger ikkje remote. Men det kan være at du har eit voltmeter som trenger remote. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Urban Skrevet Februar 27, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2013 Hvorfor gå igjennom spilleren når du har sikkert 100 plasser med strøm rundt i dashbordet. F.ex lighter, tenning, kjørelys-brytere osv.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Februar 28, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2013 Hvorfor gå igjennom spilleren når du har sikkert 100 plasser med strøm rundt i dashbordet. F.ex lighter, tenning, kjørelys-brytere osv.. Det er jo tenningen som går til den røde ledningen til spilleren. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Urban Skrevet Februar 28, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2013 Det er jo tenningen som går til den røde ledningen til spilleren. Enig med deg der. Rett fra tenningen er vel best. Om måleren har egen kabel til lys kan du kopple det til belysningen i dashbordet, så du kan dimme det sammen med det andre lyset. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg