Gå til innhold

Kurs i avansert kjøreteknikk Vålerbanen 19 April

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Da er banen booka den 19. april fra klokken 1630 til 2100. Dette er første mandag etter påske, så jeg regner med dette blir sesongåpning for de fleste.

 

Dette er et kurs for å bli bedre til å kjøre bil, både på bane og til daglig. Dem som håper på breisladd og burning blir hjemme -eller drar på Gatebil... Dette er et seriøst kurs, slik det pleier å være.

 

Programmet er;

 

1515 - oppmøte SENEST!

1530 - klasseromundervisning i kjøreteknikk, dagens program osv.

1630 - Kjøreøvelser på banen. Bl.a. nødbrems i sving, high speed slalom og elgtesten

CA 1730/1800 - Kjøretrening på banen med instruktører.

2100 - slutt.

 

 

Hovedinstruktør for kvelden er Roger Sandberg. Han har drevet med racing i rundt 20 år, og har kurset bl.a. vw-klubben i flere år. Faktisk er han nå på Ringen og kjører langløp!

To hjelpeinstruktører blir med han, hvem er ikke avklart, men muligens noen racingbuddies av han som har stålkontroll.

Her vil det bli MYE å lære om det å kjøre fort på bane, og sikkert på vei.

 

Jeg gleder meg hvertfall som en unge!

 

Denne dagen er det 102 DB grense!!! Benytt sommerns nesten eneste mulighet til å kjøre på Vålerbanen! (ellers er det 90DB grense, som er omtrent på nivå med en middels promp)

Det vil bli foretatt standstøy-kontroll FØR utkjøring på bane. Den som ikke kommer igjennom, vil ikke få refundert innbetalt kursavgift. 102 db er en del, men uten lyddemper i raka rør er det mer tvilsomt.

Jeg tar hvertfall med netting og slangeklemme

 

Påmelding skjer ved innbetalt kursavgift på kr 650,- til konto 7435 05 10455

 

Vi tar forbehold om mindre endringer i programmet, evt kansellering ved for få påmeldte, naturkatastrofer osv.

 

Spørsmål kan stiles hit, eller til paamelding@200sx-ogn.org

 

Og ja, det er førstemann til mølla. Det er KUN 30 plasser, og flere er allerede tatt!

Thomas

07 Commander 3,0 CRD 7 seter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er garantert med, fint om du kan holde av en plass til tirsdag, så jeg rekker å få betalt!! :)

 

På tide å få prøvd beistet på bane!!

 

mvh

Robert

Mvh Robert DN

'99 Carbon Black M5.

-19" BBS LM -Kelleners eksos -Chip. -2001 facelift. -2005 motor -H&R Coilover -Sachs Race Engineering klutsj -Modifisert svinghjul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by turbothomas

Japp. Ett fett. Nesten da. 10000 kroners biler og andre prøveskilt befengte jorde-biler får ingen adgang.

 

Vi er mer opptatt av sjåføren.

 

Men makan da :). Jeg ga jo 10k for min flotte BMW, har dere taksering av biler i porten? og de som har for billig bil kommer ikke inn?

 

Neida, skal holde kjeft jeg. Skjønner hva du mener, men du skrev det kanskje litt teit.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Så få seg noe prøve skilter og ta en bil man hadde tenkt å bruke i driftig og bane kjøring kan jeg bare dritig å ta med meg...

-Mercedes 1977 280 w123(må få den eu ok, solgt)

-Volvo 1991 2.3I L 940Turbo (krasja, ble troffet i siden av en kingcab)

-Ford sierra 1986 2.0I L (sent på værksted gitt bort til far,Moton gikk til helvete, når råden komme ut av blokka)

-toyota corolla 1989 1.6L Xli (høggern ble ikke eu-godskjent)

-mazda 626 1985 2.0l LX( høggern en eller flere ventiller gikk i stykker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by turbothomas

 

Hæ? Skal du drite eller drifte? :D

åååååååå!!! uffff

Drifte

:)

-Mercedes 1977 280 w123(må få den eu ok, solgt)

-Volvo 1991 2.3I L 940Turbo (krasja, ble troffet i siden av en kingcab)

-Ford sierra 1986 2.0I L (sent på værksted gitt bort til far,Moton gikk til helvete, når råden komme ut av blokka)

-toyota corolla 1989 1.6L Xli (høggern ble ikke eu-godskjent)

-mazda 626 1985 2.0l LX( høggern en eller flere ventiller gikk i stykker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drifte med 77 Benz? Det er bar asfalt på Våler nå, ikke is :op

 

Du må gjerne komme, men det er et kjørekurs, ikke driftekurs. Slædde kan du gjøre på en stor grusplass. ;)

 

(hehe, slalomøvelser med 250-350 hesters bakhjulsdrevne SXer vil nok by på litt oppstell - frivillig eller ufrivillig!)

Thomas

07 Commander 3,0 CRD 7 seter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by turbothomas

Du må gjerne komme, men det er et kjørekurs, ikke driftekurs. Slædde kan du gjøre på en stor grusplass. ;)

 

(hehe, slalomøvelser med 250-350 hesters bakhjulsdrevne SXer vil nok by på litt oppstell - frivillig eller ufrivillig!)

 

Det er et kjører kurs jeg møter opp på så skal jeg så klart følge det dere sier. Litt kjører trening trenger man også....

-Mercedes 1977 280 w123(må få den eu ok, solgt)

-Volvo 1991 2.3I L 940Turbo (krasja, ble troffet i siden av en kingcab)

-Ford sierra 1986 2.0I L (sent på værksted gitt bort til far,Moton gikk til helvete, når råden komme ut av blokka)

-toyota corolla 1989 1.6L Xli (høggern ble ikke eu-godskjent)

-mazda 626 1985 2.0l LX( høggern en eller flere ventiller gikk i stykker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by turbothomas

Drifte med 77 Benz? Det er bar asfalt på Våler nå, ikke is :op

 

Du må gjerne komme, men det er et kjørekurs, ikke driftekurs. Slædde kan du gjøre på en stor grusplass. ;)

 

(hehe, slalomøvelser med 250-350 hesters bakhjulsdrevne SXer vil nok by på litt oppstell - frivillig eller ufrivillig!)

 

Regner med at jeg får sommerhjulene før helgen, hvis ikke blir det nok mange "oppstell". Men kommer uansett. Kan kjøre bra idealspor med vinterdekk også! (Selv om jeg inderlig håper det blir med sommerdekk)

 

Unødig å si at jeg gleder meg villt til årets første banekjøring. Får bare håpe været holder denne gangen!

Mvh Robert DN

'99 Carbon Black M5.

-19" BBS LM -Kelleners eksos -Chip. -2001 facelift. -2005 motor -H&R Coilover -Sachs Race Engineering klutsj -Modifisert svinghjul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår