Gå til innhold

Kjente feil på 98 passat 1.9 tdi 3b!?

Ranger emnet


kladden17

Anbefalte innlegg

hei, vurdere å kjøpe en 98 passat stv, er en 1.9l tdi stasjonsvogn, er det noen kjente feil å mangler man burde se opp for?

noen spesielle dyre deler som ryker ofte? på bilen jeg vurderer er det veldig lite til ingen rust skader å snakke om i karroseri eller understell, noen sma bulkete fram skjermer og en ødelagt lås i bakdør. noen som har noe erfaringer å dele? har så langt bare hatt uflaks med bilene mine så håper å gjøre et bedre valg denne gangen....

vw golf mk2 1.8 (vraket)

nissan almera n15 1.4l (vraket)

vw golf mk2 1.8 (selges </3)

Saab 9-3 s 2.0i (selges)

Passat B5 1.9 tdi (Prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, vurdere å kjøpe en 98 passat stv, er en 1.9l tdi stasjonsvogn, er det noen kjente feil å mangler man burde se opp for?

Hele bilen er jo en kjent feil. Fra spøk til alvor: Hvis bilen har fått ny turbo, nye forstillingsdeler, ny komfortmodul, ny sentrallås, nye vindusheisere og nye styreledd, så bør den gå problemfritt en stund til.

Klikk Liker ute til høyre hvis du liker dette innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ingen ulyder forfra under kjøring, komfort modulen må gjøres no med for er problemer med alt den er ansvarlig for, ellers går motor å girkasse kirke fritt, regreim er nettop byttet å bilen er nylig eu ok, er selvsagt ikke bra eksemplar men saken er at dette er en bil jeg kan kjøpe av far min og jeg får den for 12000,-... så trenger råd om dette er noe å kjøpe, skal ta en skikkelig grundig sjekk til helgen å vurdere den litt bedre, ineriøret skal renses og er litt småplukk her og der, jeg er heller ikke redd for å fikse litt på bilene mine, selv om det kanksje er litt i overkant mye å gjøre... bare den er billig å bedre en en saab med gåen topp pakning osv så er jeg fornøyd...

vw golf mk2 1.8 (vraket)

nissan almera n15 1.4l (vraket)

vw golf mk2 1.8 (selges </3)

Saab 9-3 s 2.0i (selges)

Passat B5 1.9 tdi (Prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal få en mekanikers mening på den til helgen så får vi se :) mest sannsynelig blir det å kjøpe'n... noen som har tunet motoren på disse bilene? noe man burde tenke på å gjøre med en gang? hva med senkning? anbefalinger? tenkte å sette på 225/40-17" hjul på... går vel bra det?

vw golf mk2 1.8 (vraket)

nissan almera n15 1.4l (vraket)

vw golf mk2 1.8 (selges </3)

Saab 9-3 s 2.0i (selges)

Passat B5 1.9 tdi (Prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mye koster chip tuning a? forbruket er allerede veldig lavt på denne bilen faktisk :) noen spess merke? h&r? vmaxx? hvor lavt kan man senke disse bilene før det gjør skade på understell?? har noen 19*9" felger til bmw som kan settes på med adaptere, syns om det?

vw golf mk2 1.8 (vraket)

nissan almera n15 1.4l (vraket)

vw golf mk2 1.8 (selges </3)

Saab 9-3 s 2.0i (selges)

Passat B5 1.9 tdi (Prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

chip koster alt fra 3tusen og oppover. IKKE kjøp tuning boks man kobler til motoren.

 

Spørs hvor mye du vil bruke på senk det. TA settet har jeg brukt før og det er jeg veldig fornøyd med. Godkjent senk: 35-65mm. Er ikke senken som ødelegger understellet, er veien du evt treffer. Man kan justere ned TA settet enda mer, men det anbefales ikke.

 

Spørs jo helt hva slags ET de felgene har det. Maks lovlige forandringen er på 15mm, dvs 7.5mm på vær side ut fra det originale.

Endret av TKarlsen

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, tuning kommer garantert senere :P er det TA Technix settet du tenker på TKarlsen?? mye senkte du bilen din? hva koster det å godkjenne det i vogn kort a? ingen som har peil på bytte eller reparasjon/programering av komfort boksen i disse bilene?

vw golf mk2 1.8 (vraket)

nissan almera n15 1.4l (vraket)

vw golf mk2 1.8 (selges </3)

Saab 9-3 s 2.0i (selges)

Passat B5 1.9 tdi (Prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hva er deres mening, burde jeg kjøpe bilen selv om komfort enheten kan være gått?? forstillings sett får en til rundt 2500,- det bytter jeg selv, rust er levelig, komfort enheten kan koste alt fra 4000,- ++... hva syns dere?

vw golf mk2 1.8 (vraket)

nissan almera n15 1.4l (vraket)

vw golf mk2 1.8 (selges </3)

Saab 9-3 s 2.0i (selges)

Passat B5 1.9 tdi (Prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår