Gå til innhold

Seriekobling av N75&Bleed ventil?

Ranger emnet


TurboPedro

Anbefalte innlegg

Hei! noen her som har erfaring med dette? har sett bilde av hvordan det gjøres med finner ikke bilde lengre..

Burde man oppgradere N75 som er orginal til feks. TTs sin?

-Grunnen til at jeg vil dette foresten er at det er jævla irriterende og kjøre på 1.2-1.3 bar med bleedventil på normal kjøring da turboen blåser fullt trykk av ingenting :)

 

er foresten en 1.8Ts som har oppgradert programvare

-Audi S6 2.2T 1997 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
greia er vell det at N75 kutter ved 0,9 bar.. derfor ha MBC til å tvinge mer trykk :) programvaren er lagd for 1,2-1,3 bar

 

har du bytta toppakning? jeg ble fraråda og kjøre med mer ladetrykk enn 1,2 hvis du har org.pakning.

Golf 2 1,6l 88 mod - solgt!

Audi A4 B5 1,8T quattro 98 mod - bane/showbil 260hk

Golf 3 Gti 2l 16V - konebil, prosjekt under bygging

Audi A4 B7 - nye familiebilen, ride low and slow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tuneren laget N75 styring i softwaren siden du bare får 0.9bar?

N75 kan da brukes på oppimot 2bar, da i TT versjon.

 

Og det bildet du bruker der er for å unngå Boost-spikes, ikke heve trykket.

Brukes vis en har en liten sinna turbo som spooler opp kjappere enn N75/ECU greier å holde tritt med.

 

Orginal topp pakningen på 1.8T brukes da av alle som trimmer, utenom de som tar ut virkelig ekstrem effekter.

 

På 2.2 20vT så brukes normal Wicktor Reinz toppakning på 700+++++hk bygg.

Endret av meanbean
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tuneren laget N75 styring i softwaren siden du bare får 0.9bar?

N75 kan da brukes på oppimot 2bar, da i TT versjon.

 

Og det bildet du bruker der er for å unngå Boost-spikes, ikke heve trykket.

Brukes vis en har en liten sinna turbo som spooler opp kjappere enn N75/ECU greier å holde tritt med.

 

Orginal topp pakningen på 1.8T brukes da av alle som trimmer, utenom de som tar ut virkelig ekstrem effekter.

 

På 2.2 20vT så brukes normal Wicktor Reinz toppakning på 700+++++hk bygg.

ja ok.. altså, som jeg veit så er oppgaven til N75 og holde ett javnt trykk hele veien BLA. det vil si at om man omprogpamerer hjernen så vil N75 justere slik at du ikke får noe man kaller turbo Peak/turbolagg osv.. 0,9 bar holder fint for meg uansett men tanke om at jeg ikke kjører dritten ut av bilen :) men uansett om man skal ha 1,2 bar ut av en K03 turbo med oppgradert programvare og orginal N75 så må man tvinge trykke opp som tegningen over viser PGA. N75 som struper trykket inn til wastegaten..

-Audi S6 2.2T 1997 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

N75 "kutter" ikke ved noe som helst trykk, det er en ventil som er styrt av ECU ;)

 

Sikker på at programvaren er som du sier, altså satt opp til 1.2 i ladetrykk? I såfall, hvorfor lader den da ikke 1.2 bar?

Ja ble fortalt det at jeg kan kjøre på 1,2 bar.. har også kjørt med 1,2 uten problemer men da måtte jeg bruke MBC for å få opp trykket.. men da fikk jeg makstrykk med engang og mista så å si alt etter 5000.. derfor spurte jeg om denne seriekoblingen som jeg viser i tegningen over :)

 

bilen er foresten chippa hos johan på norsk chipcenter

-Audi S6 2.2T 1997 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan alltids kople opp MBC, men får da også som resultat at den lader fullt trykk ved lite pådrag og bilen blir mildt sagt ufyselig å kjøre. Ved 'skikkelig' chipping så vil ECU styre ladetrykket og du slipper kople opp noe jallagreier som gjør bilen ubrukelig. Derfor kan (burde) du enten være fornøyd med ditt nåværende ladetrykk på 0.9 eller du kan chippe med programvare som får turbo til å lade 1.2 på maks.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, istedet for å lage en ny tråd om ett lite/dumt spm så prøver jeg her.. Er det "normalt" att turbotrykket skal komme på rundt 3000 omdreininger ? Er snakk om en a4 b5 turbo som har blitt chipa hos ts-racing samt resirk ventil derfra.. Har hatt en annen a4 turbo før og den fikk fult ladetrykk på rundt 1-1500 omdreininger..

(x) Ford Sierra 2.8 V6 (x) Vw golf 3 1.9 TDK

(x) Mazda 323 1.6 (x) Vw golf 2 1.6

(x) Seat cordoba 1.6 (x) Vw vento 2.0

(x) Vw golf 3 1.9D

(x) Vw golf 2 GTI ( ) Audi 80 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår