TurboPedro Skrevet Februar 20, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2013 Hei! noen her som har erfaring med dette? har sett bilde av hvordan det gjøres med finner ikke bilde lengre.. Burde man oppgradere N75 som er orginal til feks. TTs sin? -Grunnen til at jeg vil dette foresten er at det er jævla irriterende og kjøre på 1.2-1.3 bar med bleedventil på normal kjøring da turboen blåser fullt trykk av ingenting :) er foresten en 1.8Ts som har oppgradert programvare Siter -Audi S6 2.2T 1997 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboPedro Skrevet Februar 24, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2013 Dette er bildet jeg snakker om.. ingen som har vært bortidet før?? :) [ATTACH]36879[/ATTACH] Siter -Audi S6 2.2T 1997 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
meanbean Skrevet Februar 24, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2013 Oppgradert N75 greier da jobben fint alene så lenge systemet ditt er tett og softwaren er satt opp korrekt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
geir Skrevet Mars 22, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2013 Fjern MBC og la N75 gjøre jobben er mitt råd også. Siter E39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboPedro Skrevet April 10, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 10, 2013 Fjern MBC og la N75 gjøre jobben er mitt råd også. greia er vell det at N75 kutter ved 0,9 bar.. derfor ha MBC til å tvinge mer trykk :) programvaren er lagd for 1,2-1,3 bar Siter -Audi S6 2.2T 1997 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gekk0 Skrevet April 11, 2013 Rapporter Share Skrevet April 11, 2013 greia er vell det at N75 kutter ved 0,9 bar.. derfor ha MBC til å tvinge mer trykk :) programvaren er lagd for 1,2-1,3 bar har du bytta toppakning? jeg ble fraråda og kjøre med mer ladetrykk enn 1,2 hvis du har org.pakning. Siter Golf 2 1,6l 88 mod - solgt! Audi A4 B5 1,8T quattro 98 mod - bane/showbil 260hk Golf 3 Gti 2l 16V - konebil, prosjekt under bygging Audi A4 B7 - nye familiebilen, ride low and slow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboPedro Skrevet April 12, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2013 har du bytta toppakning? jeg ble fraråda og kjøre med mer ladetrykk enn 1,2 hvis du har org.pakning. Nei har ikke bytta det..Trur ikke det skal være ett problem.. men alt avhenger av hvordan du kjører spørr du meg.. men trur ikke 1,2 bar er så mye at du blåser topp pakningen Siter -Audi S6 2.2T 1997 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
meanbean Skrevet April 13, 2013 Rapporter Share Skrevet April 13, 2013 (endret) Har ikke tuneren laget N75 styring i softwaren siden du bare får 0.9bar? N75 kan da brukes på oppimot 2bar, da i TT versjon. Og det bildet du bruker der er for å unngå Boost-spikes, ikke heve trykket. Brukes vis en har en liten sinna turbo som spooler opp kjappere enn N75/ECU greier å holde tritt med. Orginal topp pakningen på 1.8T brukes da av alle som trimmer, utenom de som tar ut virkelig ekstrem effekter. På 2.2 20vT så brukes normal Wicktor Reinz toppakning på 700+++++hk bygg. Endret April 13, 2013 av meanbean Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboPedro Skrevet April 13, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2013 Har ikke tuneren laget N75 styring i softwaren siden du bare får 0.9bar?N75 kan da brukes på oppimot 2bar, da i TT versjon. Og det bildet du bruker der er for å unngå Boost-spikes, ikke heve trykket. Brukes vis en har en liten sinna turbo som spooler opp kjappere enn N75/ECU greier å holde tritt med. Orginal topp pakningen på 1.8T brukes da av alle som trimmer, utenom de som tar ut virkelig ekstrem effekter. På 2.2 20vT så brukes normal Wicktor Reinz toppakning på 700+++++hk bygg. ja ok.. altså, som jeg veit så er oppgaven til N75 og holde ett javnt trykk hele veien BLA. det vil si at om man omprogpamerer hjernen så vil N75 justere slik at du ikke får noe man kaller turbo Peak/turbolagg osv.. 0,9 bar holder fint for meg uansett men tanke om at jeg ikke kjører dritten ut av bilen :) men uansett om man skal ha 1,2 bar ut av en K03 turbo med oppgradert programvare og orginal N75 så må man tvinge trykke opp som tegningen over viser PGA. N75 som struper trykket inn til wastegaten.. Siter -Audi S6 2.2T 1997 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 13, 2013 Rapporter Share Skrevet April 13, 2013 N75 "kutter" ikke ved noe som helst trykk, det er en ventil som er styrt av ECU ;) Sikker på at programvaren er som du sier, altså satt opp til 1.2 i ladetrykk? I såfall, hvorfor lader den da ikke 1.2 bar? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboPedro Skrevet April 13, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2013 N75 "kutter" ikke ved noe som helst trykk, det er en ventil som er styrt av ECU ;) Sikker på at programvaren er som du sier, altså satt opp til 1.2 i ladetrykk? I såfall, hvorfor lader den da ikke 1.2 bar? Ja ble fortalt det at jeg kan kjøre på 1,2 bar.. har også kjørt med 1,2 uten problemer men da måtte jeg bruke MBC for å få opp trykket.. men da fikk jeg makstrykk med engang og mista så å si alt etter 5000.. derfor spurte jeg om denne seriekoblingen som jeg viser i tegningen over :) bilen er foresten chippa hos johan på norsk chipcenter Siter -Audi S6 2.2T 1997 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 13, 2013 Rapporter Share Skrevet April 13, 2013 Du kan alltids kople opp MBC, men får da også som resultat at den lader fullt trykk ved lite pådrag og bilen blir mildt sagt ufyselig å kjøre. Ved 'skikkelig' chipping så vil ECU styre ladetrykket og du slipper kople opp noe jallagreier som gjør bilen ubrukelig. Derfor kan (burde) du enten være fornøyd med ditt nåværende ladetrykk på 0.9 eller du kan chippe med programvare som får turbo til å lade 1.2 på maks. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
meanbean Skrevet April 13, 2013 Rapporter Share Skrevet April 13, 2013 En stakkars K03 er VELDIG tom på 1.2bar, det er grunnen til at du mister trykket over 5000rpm... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 13, 2013 Rapporter Share Skrevet April 13, 2013 Agree :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glennarn Skrevet April 13, 2013 Rapporter Share Skrevet April 13, 2013 Hei, istedet for å lage en ny tråd om ett lite/dumt spm så prøver jeg her.. Er det "normalt" att turbotrykket skal komme på rundt 3000 omdreininger ? Er snakk om en a4 b5 turbo som har blitt chipa hos ts-racing samt resirk ventil derfra.. Har hatt en annen a4 turbo før og den fikk fult ladetrykk på rundt 1-1500 omdreininger.. Siter (x) Ford Sierra 2.8 V6 (x) Vw golf 3 1.9 TDK (x) Mazda 323 1.6 (x) Vw golf 2 1.6 (x) Seat cordoba 1.6 (x) Vw vento 2.0 (x) Vw golf 3 1.9D (x) Vw golf 2 GTI ( ) Audi 80 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.