Gå til innhold

Kvifor kjøpte du bil med bensinmotor eller dieselmotor?

Ranger emnet


Actros 8x8

Kvifor valgte du bensin/diesel motor?  

21 stemmer

  1. 1. Kvifor valgte du bensin/diesel motor?

    • Bensin, tøff lyd.
    • Bensin, lite lyd.
      0
    • Bensin, pris.
    • Bensin, kaldstart eigenskapar.
    • Diesel, tøff lyd.
      0
    • Diesel, forbruk, bunndrag, moment...
    • Diesel, pris.
    • Diesel, kaldstart eigenskapar.
      0
    • Bensin, andre årsakar.
    • Diesel, andre årsakar.


Anbefalte innlegg

Eg har merka at folk kjøpar bil med bensinmotor eller dieselmotor av fleire ulike årsaker.

Enkele velg den motoren på grunn av mykje lyd, andre foretrekk lite støy. Eg syns lyden av ein litt opptrimma bensinmotor er litt tøffe, med det hadde kanskje blitt litt slitsomt i lengda. Mange store lukseriøse bilar har bensinmotor for dei bråkar lite.

Nokon velg dieselmotor for dei syns den har litt tøff lyd, men andre velg dieselbil pga den har litt lågare forbruk, lågare drivstoffpris, litt meir moment og betre bunndrag. Mens andre skal har det som visse ekspertar meinar er mest miljøvenleg til ein kvar tid. Og nokon går etter kaldstart eigenskapar.

Bilforumet.no
Super Moderator

Volvo S40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører diesel. Kjøpte min i hovedsak fordi jeg kunne få den billig av min far. Har vist seg å gå meget billig, har målt den til 0.52 i gjennomsnitt. Har 4 mil hver vei til jobb, og da kommer forbruket meget godt med. Har også dratt en del henger, og den er super som trekkvogn.

Tenker ikke noe særlig på lyd. Den høres mye grovere ut når man sitter inni, noe hvertfall jeg stort sett gjør når jeg kjører bil, så bryr meg ikke om den. Veien jeg har til jobb er meget variert, her er det mye sletter, men også mye svingete vei og bakker. Da er det supert og slipper å gire seg ihjel.

En diesel tåler også kulde godt. Har merka at glødepluggene begynner å bli litt trøtte av livet, men de dagene det var ned mot -30 gløda jeg den bare to ganger, så kom den med en gang. Eneste som er litt tungvindt er at den bruker lang tid på å bli varm.

Ellers er jeg storfornøyd med dieselmotor :)

Hva slags motor neste bil skal ha er jeg derimot ikke sikker på, foretrekker diesel, men er åpen for alt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valgte bensin på nåværende bil av følgende årsaker:

 

Mest småkjøring

Mindre ting som kan gå i stykker enn på en diesel, ingen turbo, dieselpumpe, intercooler, webasto og ikke trøbbel med dyser og egr.

Bruktbiler med dieselmotor ligger høyere i pris, og har gjerne gått lenger.

 

Når jeg skal kjøpe helt ny bil en gang, er jeg usikker på hva jeg kommer til å velge. Mulig det blir bensin igjen.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har til no kun køyrt bensinbil, då det har vore det som har vore mest "tilgjengleg" til einkvar tid. Har no i seinare tid fått veldig sansen for diesel, i hovudsak grunna forbruk, då eg også har ein long pendleveg til jobbane. Rekna ut at eg kunne spare omtrent tjue tusen kroner på å køyre diesel gjennom eit år, istadenfor bensin, såfremt prisane og avstanden var fast. Men førebels er det framleis bensin som gjeld, men eg ser meg om etter eit diesel-dyr til kvardagsbil. Til bil som skal gå fort, og spennane, er det bensin som gjeld.

Bilforumet.no
Moderator: Annet bilrelatert

Papi Media Productions @ Youtube
www.youtube.com/user/PapiMediaProductions
I <3 CAKE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår