tic`n Skrevet Februar 16, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2013 Har akk kjøpt en 95mod A4 1,8T. Har et par spørsmål om turbo/dumpventil på denne. For det første så sitter det resirkuleringsventil på denne, men har en litt grommere "vanlig" friluftsventil som jeg har lyst til å sette på. Har søkt opp litt på nett,og funnet litt for og imot. Det jeg enkelt vil vite, er om det er best og ha resirkuleringsventilen eller om motoren fungerer greit med den andre? Mitt andre spørsmål har muligens også litt med ventilen å gjøre. Turbotryksmåleren min ligger på ca -0,6 før jeg gir på gass. Har suselyd ved pådrag opp til 0 og den dumper luft. Er mer vandt med at de andre turbobilene jeg har hatt, så har ikke dumpventilen sluppet luft for jeg har kommet OVER 0 på måleren. Er dette riktig, eller kan det hende at ventilen min skulle vært strammet opp? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slippern Skrevet Februar 16, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2013 Hva definerer du greit? Motoren din vil gå ja, men langt i fra optimalt da blandingen imellom bensin og luft blir helt på tryne. Siter Audi A4 1,8 - 98 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 16, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2013 Behold resirk-ventilen ellers vil du få det scenarioet Slippern beskriver. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tic`n Skrevet Februar 17, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2013 Hva med spørsmål 2? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.