Lutador Skrevet Februar 13, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2013 (endret) Hei, Har et problem med min passat. For en stund tilbake fraus (trur i alle fall det var det den gjorde) parkbremsen på bilen min. Satt då med bilen på i en 15-20 minutt og prøvde å løsne den av og til heilt til den kom. Nå skjedde det igjen for ei stund sida og eg har prøvd metoden over uten hell et par ganger. Manualen sier selvsagt at eg skal ta det til et VW verksted.. Noen som har tips? Er den sannsynligvis fryst? Andre ting? Tilbakemeldinger/råd blir hjertelig mottatt, er litt kjipt å vere uten bil:/ Håper noen kan hjelpe:) Edit: Hører lyden fra parkbremsen og kjenner feedback i bremsepedalen som om den løser grepet, men bilen står fast visst eg prøver å kjøre. Har ikkje løsna klutchen masse, men vil ikkje gje meir gass i tilfelle.... Endret Februar 13, 2013 av Lutador Meir info Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 13, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2013 Går ut ifra at du har elektronisk håndbrekk på din, det kan forekomme problemer med disse. Mest sannsynlig henger den på en side. Ta en diagnose slik at du vet hvilken side det gjelder og du kan bytte motoren som betjener parkbrems (enkelt å bytte, sitter skrudd på caliper). Sjekk først om det kun er dårlig kontakt eller en sikring som er defekt Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
optus Skrevet Februar 14, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2013 Pleier og være dårlig kontakt i kontaktstykket/stikket til caliperen.. Sliter med akkurat det samme. I noen tilefeller så har hele styreenheten tatt kveld. Den ligger under midkonsollen med girstanga.. Siter ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar31 Skrevet Februar 19, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2013 dette skjedde til meg og, calipter var defekt. Calipter er DYRT :/ 4000 pr stk, bytta begge to for 2 uker siden. DA laga bilen PLING PLING PLING lyd under kjøring, Få det bytta. Møkkadeler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
optus Skrevet Februar 19, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2013 Motorene har og en tendens og sprekke.. Trenger ikke bytte hele caliperen, går an og bytte bare motoren... Mye billigere Siter ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lutador Skrevet Februar 20, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2013 Fikk det ikkje til sjølv. Bestilte berging og fekk den på verksted. Høgre motor var defekt. 4 lapper :/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
reza karimi Skrevet Februar 20, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2013 Fikk det ikkje til sjølv. Bestilte berging og fekk den på verksted. Høgre motor var defekt. 4 lapper :/ kun motoren eller hele kaliperen med motor? for at 4 lapper er vel billig. måtte bytte venstre side på min for en uke siden, møller ville ha 7200 for å bytte hele kaliperen. gikk på garantien som jeg hadde heldigvis. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lutador Skrevet Februar 20, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2013 Kun motor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar31 Skrevet Februar 20, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2013 (endret) Noen som vet hvor man kan kjøpe en slik motor? Endret Februar 22, 2013 av Steinar31 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg