Gå til innhold

Golf 3 fusker / gasser av seg selv!

Ranger emnet


hemmapro

Anbefalte innlegg

Hallo, har idag byttet toppdekselpakning på min Golf 3 1997 modell da det var en oljelekkasje. For å gjøre dette måtte jeg av med innsuget. Da jeg tok av innsuget la jeg merke til at den ene vakuumslangen som gikk fra innsuget til luftfilteret?(usikker på om den går dit, bilder ligger ved)[ATTACH]36614[/ATTACH]

 

Denne var festet med silikon, måtte av med denne og festet den på nytt med en type plastikklim. Den lille tappen som silikonen var limt fast med var knekt av. Kan det være denne som ikke er tett og gjør at den fusker/gasser av seg selv evnt. hva heter slangen så jeg får byttet dette? :)

 

Takk for svar!

 

Mvh Thomas L. Rønningen

post-53971-13804854809007_thumb.jpg

Mine biler:

 

- Golf 3 1997 1.6l 101hk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan prøve og spraye start gass rundt slanger og insug for og finne ut om den ruser seg eller stopper og for og fine lekasjer gjorde det på min bil og da fant jeg det smme som deg men slangen kan du sikkert erstate med silikon slange;-) men når du skal feilsøke med start gass start bilen og sprai in i luft filteret først for da hører du vordan bilen vil oppføre seg sån någelunde hvis du finner noen steder det suger falsk luft

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Fant ut av problemet for en god stund siden, tenkte jeg skulle skrive hva det var hvis andre også får problemer med det ;) Etter en stund så ville den ikke gå på tomgang med mindre motoren var varm og jeg hadde veldig lavt turtall idet jeg slapp clutchen eller satt den i fri. Problemet var at gummipakninga rundt tomgangsregulator kontakta hadde hoppet ut av spor slik at det ble dårlig kontakt. Smalt gummi'n på plass og vips så er den feilfri igjen :) Nå er det bare rust igjen, kanaler og noen bobler i lakken :'(

Mine biler:

 

- Golf 3 1997 1.6l 101hk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår