Gå til innhold

Manglende oljetrykk

Ranger emnet


jan kristian

Anbefalte innlegg

Stoppet du eller stoppet motoren?

 

Hva skjer? Jo, det som skjer er at motor ikke har oljetrykk, er derfor varsellampen for oljetrykk lyser ;) Lyden fra motoren er av samme årsak - manglende oljetrykk til smurning, ventilløftere, kjedestrammer osv.

 

Har du olje på motoren?

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stoppet du eller stoppet motoren?

 

Hva skjer? Jo, det som skjer er at motor ikke har oljetrykk, er derfor varsellampen for oljetrykk lyser ;) Lyden fra motoren er av samme årsak - manglende oljetrykk til smurning, ventilløftere, kjedestrammer osv.

 

Har du olje på motoren?

 

Jeg stoppet bilen. sjekket oljen rett etterpå, og der var det mer enn halvfullt.. Hva gjør jeg nå ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AWT ja. Dersom det aldri har vært problemer og oljetrykket forsvinner plutselig så vil jeg anta kjeden til oljepumpa di er røket/defekt. Enkel sak å bytte men må ned med bunnpanna for tilkomst. Kjeden er nr. 9, pumpa 1.

 

image.aspx@mdl=205&unit=2960069D

 

Tusen takk for hjelpa :) Da skal jeg få tatt en titt på det. :) Men tror du motoren kan ha skjært seg ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du stoppet umiddelbart etter varsellampe kom på så har ikke motor tatt skade av dette :)

 

Det mest vanlige problemet ved manglende oljetrykk er tett oljesil, dette som følge av alt for lange oljeskiftintervaller. Siden dette kom så brått på din, og med påfølgende ulyd, så tipper jeg derfor det er kjedet. Men, om du først tar av bunnpanna så hadde jeg byttet pumpa i samme slengen. Gjerne også montert på ny oljesil eller i det minste rense denne.

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår