Gå til innhold

Diverse - airbag, ABS, vifta ++

Ranger emnet


Zilla

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har kjøpt meg golf 3, en 95 modell. Har liten erfaring med disse bilene da jeg i de siste åra har kosa meg med audi. Har et par spørsmål som jeg håper å få svar på.

 

1. Displayet som skal vise klokka i bilen er ikke helt i form og det er kun et par streker som vises i displayet. Kan jeg bytte displayet og hvor får jeg kjøpt dette? Er god på å lodde, så hvis det trengs er jeg ikke bekymret for dette.

 

2. Abs lampa kommer og går. Er det følern som har dårlig kontakt eller kan det være abs ring (tannhjulet) som er fullt av møkk?

 

3. Airbag lampa lyser konstant. Noen forslag til hva dette kan være?

 

4. Jeg må bytte lyspærer til regluering av vifte, tempraturvelger og retningsbestemmelsen av lufta. Hvordan gjør jeg dette?

 

5. Vifta fungerer bare på 1, 2, og 4. Ikke på 3. Hva skyldes dette?

 

Tror dette var det som plaget meg nå. Takker for svar

Endret av Zilla
Glemte punkt 5.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Displayet kjenner jeg lite til, men når linjer ramler ut så er det pga dårlig kontakt mellom LCD og folien (ledningene). Ikke løsningen, men litt bilder finner du på Golf mk3 clock mod guide

 

2. Ja, kan være føler som sliter med å lese pulser, hvilken og hva finner du ut ved diagnose som TKarlsen sier.

 

3. Igjen, følg TKarlsen sitt tips. Er mest sannsynlig dårlig kontakt et sted.

 

4. Mer på ? View topic - How to change the heater control bulb mk3 golf

 

5. En av formotstandene er nok brent, sitter i luftkanalen ved vifta. Fort gjort å bytte.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår