98945lt Skrevet Februar 2, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2013 Har en Passat 1,9 tdi 90 hk. som plutselig sluttet å gå på tomgang!! Den går som normalt bare man holder på litt gass. Blir styr i lyskryss,rundkjøringer etc. Noen som har noen forklaring på dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Februar 2, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2013 Tomgangsregulator? Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
98945lt Skrevet Februar 2, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2013 Kanskje det, ja!! Har en delebil som jeg kan plukke fra. Vet du hvor den sitter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Februar 2, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2013 Gi meg noen minutter :) Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Februar 2, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2013 Ser at du har mekanisk pumpe, men ikke om du har elektrisk styring eller ikke. Hvis du ikke har en liten elektrisk boks på dieselpumpa kan du prøve å justere litt på stoppeskruen til spjeldet på pumpa. (Den som gasswieren går inn på) Det skal da hjelpe. Hvilket turtall er det den dør ut på? Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
98945lt Skrevet Februar 2, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2013 (endret) Det var i overkant rask og god service!! Det er elektrisk styring, ikke noen wire mellom gasspedal og dieselpumpa. Den dør ut ca. på tomgangsturtall. Med litt gasspådrag så går den. Endret Februar 2, 2013 av 98945lt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Februar 2, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2013 Jeg klarte ikke finne tomgangsregulatoren på skjemaene, da de jeg fikk opp var for mekanisk pumpe uten elektrisk styring. Jeg kan prøve litt igjen etter jeg har døtta i meg litt mat. Kommer tilbake etter jeg har lett litt til :) Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Februar 2, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2013 Kan du gi meg motorkode eller reg.nr? Send reg.nr på PM hvis du ikke vil poste det her. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
98945lt Skrevet Februar 2, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2013 Beklager sein tilb.mld., men pc`en fikk et "kink", men er oppe å går igjen nå. Har sendt deg en PM. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Februar 2, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2013 Jeg får opp dette på 1Z som er motorkoden på motoren din. Og her er det jo tydelig en gasswire. Men du kan prøve deg på dette, Diesel injection and glow plug system - ElsaWeb Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
98945lt Skrevet Februar 2, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2013 Hmmmm!! Dette var merkelig! Går jo ikke noen wire på bilen! Det sitter en "dings" i forb. med gasspedalen som det går ut noen ledninger fra. Disse ledningene går fra der og inn på en 4-kantet plate på pumpa. Har løsnet den plata og den går ut en 3-5 mm, men da sitter den. Har ikke turt å ta i for å få den av. Ser ut som det er en del metallpinner (kontakter?) inni der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Februar 2, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2013 (endret) Det er jo ikke noen tvil om at pumpa di da er el. styrt. Er det kun tomgangen som er problemet med motoren? Den går ellers fint og starter lett kald som varm? Endret Februar 2, 2013 av Jesper1201 Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
98945lt Skrevet Februar 2, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2013 Takk & Takk!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
98945lt Skrevet Februar 2, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2013 Ja. Går helt normalt. Starter med en gan igjen etter at den har stoppet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Februar 2, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2013 (endret) Jeg har litt problemer med å finne det jeg er ute etter på disse skjemaene da jeg aldri kommer direkte inn på 1Z motoren, jeg foreslår at du tar en diagnose å ser om du får opp noen feil. Stopper den brått akuratt som om den blir stoppet/kvelt eller hoster og harker den litt først? Endret Februar 2, 2013 av Jesper1201 Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg