Barbrolouise Skrevet Januar 17, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2013 (endret) Når jeg har vært ute å kjørt og motoren har blitt varm, og bilen står 2-3 timer, så er det ingen problem med å få startet den. Men når bilen fort står 5-6 timer, da lyser glødelampa bare i max 1 sekund, og jeg må gløde opptil 15-20 ganger, for å kanskje få start. Det er i flere tilfeller at jeg faktisk ikke får start, men når bilen får stå 10-12 timer, da får jeg start med en gang og glødelapa lyser som den skal. Dette forekommer kun på vinteren når det er minusgrader... Er det noen som kan ha en aning om hva dette kan være? Endret Januar 17, 2013 av Barbrolouise Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Januar 17, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2013 Mistenker at det kan være tempratursensoren til ECU som er i ulaget da den gløder kun 1 sek. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Barbrolouise Skrevet Januar 17, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2013 Okei! Da får jeg prøve å skifte den, er det en stor jobb? Og hvor befinner den seg på bilen?... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Januar 17, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2013 Nr. 1 er en temp. sensor, men jeg finner ikke ut om det er til instrument eller ECU. G2 er nr. 4 i bildet. Over Nr. 1 i bildet er G2 (Temp. Sensor) Litt enklere å se på dette hvor den befinner seg. Ved 90 grader skal -G2 (Temp sensor)- ha ca 107 i motstand. Ser nå at det er stor forskjell på de forskjellige V6'ene. Vet du motorkoden din? Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Barbrolouise Skrevet Januar 18, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2013 Fikk nå skiftet temp. sensor... men det er fortsatt det samme. kan det være gløderele? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Januar 21, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2013 Anbefaler å ta en diagnose og se om det kommer opp noe. Hvis gløderelèt hadde vært def. hadde den ikke glødet i heletatt. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg