Gå til innhold

Audi 80 2.3 NG - Motorfusk

Ranger emnet

El raza

Anbefalte innlegg

Har en gammel quattro som bestandig er noe krøll med,så jeg prøver på nytt..

Automat choke slo seg ikke av tidligere,så jeg kutta ei ledning til temp.giver,å kobbla den på bryter..-- da var den ok..

Motor fusket mye for en tid siden,så jeg skifta hall giver..-- alt ok..

Fikk ikke gitt mer enn halv gass,før motorn slutta å dra,skiftet bensinfilter..--alt ok.

NÅ-- Gir jeg mer enn halv gass,fusker den på 1-2 sylindre uavhengi av om motor er varm eller kald,og uansett temp. ute..

NOEN ganger funker bilen som normalt,går som ei kule :) men,skal ikke mer til enn en stopp før den er tilbake med fusking o.l..

Virker nesten som det er noe med elektronikken....???

Har dessuten et anseelig bensinforbruk..... :/

NOEN SOM KAN HJELPE ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i allverden byttet du ikke temp-giver i steder får å kappe ledninger og kople inn bryter? Riktignok har du fjernet problemet med at kaldstartsdysen er på hele tiden, men ECU har nå ingen som helst peiling på hvilken temperatur motoren holder. Derfor har du "fikset" et problem men også laget et nytt problem.

Det nye problemet du har laget kan være årsak til motorens uvillighet nå siden ECU ikke har noen referanse ved bensindosering. Begynn med å bytte temp-giver og fjerne bryteren du koplet inn, noe som i utgangspunktet hadde vært mye enklere enn din løsning ;) Gi så tilbakemelding hvordan motor oppfører seg. Siden du har kjørt uten temp-giver så er det mye mulig lambda er ødelagt (sotet ned), bytt også denne. Ellers kan du lese ut feilkoder http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/audi-diskusjoner/175763-guide-feilkodeavlesing-uten-vag-com.html

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg satt inn bryter,var at jeg prøvde 4 andre givere uten resultat... Har sjekket falskluft,men uten resultat..

Ska oppdatere denne tråden etter som jeg prøver andre ting,evt hvis den funker skikkelig.. Har vurdert diff.trykk regulator... får c på det nor jeg får til.. Takk så langt! :)

Endret av El raza
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...