ftpfloppy Skrevet Desember 30, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2012 Hei. Har en Passat 98mod.1,8 bensin 20v som tikker no forferdelig,det høres ut som det er en ventilløfter som tikker. Det er verst når jeg har kjørt så motoren er varm Er det mye arbeid og skifte ventilløftere på denne bilen, må man av med registerreima og hvor kan jeg kjøpe nye ventilløftere? Må ha 20stk ikke sant eller går det ann å bare bytte de som er dårlige? Hvordan kan jeg finne ut hvilke som er gåene og ikke? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4pekatt Skrevet Desember 30, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2012 Sjekke Quattro73's guide ;) http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/audi-diskusjoner/228858-guide-skifte-hydr-ventilloftere-8v-10v.html Siter - 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her - 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her Problemer med Golf 3? Ta en titt her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 31, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2012 Siden du har 20v og to kammer så er det litt mer arbeid på din enn i guiden min. På din må begge kammene ut, samt registerkjedet må times riktig ved montering. Ja, du trenger 20 løftere. Bytt alle når du først driver på. Er to typer, 33.5mm på eksossiden og 24mm på innsugssiden. Delenummer 058109309E (8 stk) og 058109309F (12 stk). Når kammene er ute løftes gammle løftere ut og nye settes inn med olje og slippes nedi. Monter tilbake kammene (husk olje på kamlobene) og start opp, det vil mest sannsynlig tikke mye til å begynne med, men aldri la turtallet gå under 2000 omdr. Kjør en tur og pass på å holde turtallet mellom 2000 - 2500 omdr den første halvtimen, innen noen minutter forsvinner tikkingen :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ftpfloppy Skrevet Desember 31, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2012 Takk for bra svar :)) da får jeg prøve meg til uka :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 31, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2012 Ved ettertanke, du trenger kun løsne kammene og kjedestrammeren for så å løfte de litt opp for å bytte løfterene. Men uansett, noter deg merkingene på kamdrev FØR du løsner noe som helst, samt etter montering verifisere at det er riktig. Husk at kamklavene er unike, hvilket betyr de må ALDRI monteres noe annet sted enn der de stod fra før, samt riktig vei. Særdeles viktig! Du trenger VAG-verktøy 3366 for å presse sammen kjedestrammeren før demontering. Montert på strammer Referansemerker på kammene. Og 16 ledd på kamkjedet mellom merkene Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.