Gå til innhold

2007 2,0 tdi ettermontering av RNS 510

Ranger emnet


eirikfo

Anbefalte innlegg

Hei, har akkuratt kjøpt meg bilen. Jeg vil bytte ut orginalspilleren med en RNS 510 med navigasjon. bilen har nå multifunksjonsratt montert. Jeg har lest at verson B passer rett inn. stemmer det? jeg vil ha mulighet til å koble til usb eller aux eller ipod utgang viss mulig. Trenger bare en av dem grunnet at jeg kan kjøpe overgang til flere.

Hvilke kit passer til spilleren for å få en av utgangene?

 

Denne spilleren lurer jeg på om passer:

RNS 510 selges - FINN Torget

 

her er overgangen jeg tengte jeg foreksempel kan bruke:

For Kenwood KCA IP22F iPod iPhone Aux USB Interface Cable DDX418 DDX318 KDV 415U | eBay

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og Gratulerer med ny bil.

 

Dersom du har en bil som er prod. 2007 tror jeg du har en nyere type can-bus som gjør at du kan få tak i bedre RNS510 (rev F,G,H) som har raskere prossesor og har større HDD til lagring av filer. (40GB) tror jeg.

 

Om du ønsker å kjøpe en RNS 510, så bør du sende en mail til denne karen buycheap3 @ gmail.com (uten mellomrom).

Han holder til i Latvia, men han er veldig proffesjonel og bruker kun nyeste firmware på spillerene. Jeg gav 5000,- for en Splitter ny RNS av han med PIN kode.

Jeg har kjøpt 2 RNS 510'er av han og han har alle typer av RNS'r. Har selv rev F rns, som har fotoboks varsler, raskere kart, raskere menyer og nyeste firmware.

 

Dersom du ønsker USB/IPOD trenger du ett MDI kit, som du kobler til RNS 510, som denne:

VW MEDIA IN INTERFACE MDI RNS510 MFD3 RETROFIT KIT 0060 | eBay

Disse koster for 1000,- men er orginal VW vare.

 

Du kan ikke bruke noen annen IPOD/AUX kit uten at det vil være feil eller mangler og må kodes om med VAG-COM. Det slipper du med MDI kittet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare hyggelig! har stilt de samme spørsmålene selv.

 

du kan ringe møller å spørre om de vet hvilken versjon du har, men det er ikke sikkert at de vet 100%

Du kan eventuelt ta turen til ett verksted å høre om de kan lese ut dette for deg. regner ikke med at det er dyrt da det tar ett par minutter.

Jeg har kjøpt meg vagcom kabel, men har ikke fått den enda.

send meg en PM om ett par uker, så skal vi se om jeg har fått den. :) så kan Jeg lese ut dette for deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jo nevnes at en ny ettermarkedsspiller som f.eks Pioneer, vil gi langt bedre funksjoner og navigasjon. Med en ramme som er tilpasset bilen, og adapter til alle tilkoblingene vil alle originale funksjoner være ivaretatt, sånn som multifunk.ratt. Det vil også se bra ut hvis du bruker en 2-din overgangsramme som passer til dashbordet.

 

RNS 510 er jo en gammel spiller.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jeg ikke helt enig i.

 

ja, rns510 er en gammel spiller, men er fortsatt i produksjon.

Det finnes forskjellige versjoner av rns510 hvor nyere er en GOD del bedre enn de eldre.

+ er også at rns510 er vw vare og det er ingen annen spiller som slår designet.

 

Dette er jo min mening, så du er jo den som velger til slutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Etteliknings spillerer er bare noe møkk. Dårlig lyd, dårlig signalmottak, og kommuniserer ikke med bilen i det hele tatt. Opprader til nyeste 510 med LED skjerm. Den har jeg montert i min 07 passat og fungerer utmerket. USB HDD, navi som er enkel og grei og bruke. Kan og montere inn en media in, som monteres der som instruksjonbok/cd.magasin i hanskerommet ligger. Det kan kobles til USB, SDkort og Ipod.

 

Monterer du f.eks en ettermarkedspiller, og har ekstern orginal forsterker, så vil ikke denne fungere. Kun med orginalspiller.

 

Har og montert i et Fiscon hansfree sett som kan streame musikk osv. Dette har og tilleggsfunksjoner i FIS displayet som digitalt speedo, turtall, oljetemp, vanntemp, turborykk, lading/volt og antall liter igjen på tanken.

)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erikfo! Hvor fikk du kjøpt den spilleren? Fungerer alt på den? fornøyd? Hvor mye gav du for den?

Er selv på jakt etter en sånn en men har ikke lyst å kjøpe fra utlandet (ebay) da jeg er redd for at alt ikke kommer til å fungere pluss at jeg ikke vet om det er kart til Norge...

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei, ettermonteringa av spilleren gikk dårlig. Passa ikke som forventa. Jeg fikk byta inn den jeg kjøpte brukt, men har nå bestilt en orginal som jeg skal montere når jeg får den. Vis alt fungerer bra med den så skal jeg sende deg epost til fyren jeg bestilte av. Han har drevet mye med spillere og har en del til salgs. Han skal nå kutte ned på dette lageret han har, dette er ikke tyvgods så du vet det!

gir beskjed når jeg får får spilleren og prøvd. Dette er i norge altså

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår