knutulf Skrevet Desember 26, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2012 Har problemer med min Audi A4 1.8T 03' modell. Blir ofte veldig varm og får opp coolant advarsel, men det varer ikke lenge og går opp og ned på temperaturen. Spesielt i lange oppoverbakker som i tunneller. Varmeapparatet tar også ganske lang tid før den blir varm, og blåser kun kald luft når den går på tomgang. Det lyser ikke noen andre feilmeldinger enn coolant advarselen. Termostathuset og G62 føleren bytta jeg i sommer. Noen som vet hva problemet kan være? Er det vannpumpa? Siter Opel Rekord C Coupe '71 Opel Corsa A '90 [solgt] VW Scirocco GTII '92 [solgt] Audi A4 1.8T S-line 03' VW Golf III '97 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 26, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2012 Sjekk vannpumpa da varmeapparat er i bypass av termostaten. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knutulf Skrevet Desember 27, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2012 Hvordan ser jeg om det er vannpumpa som er ødelagt da? Siter Opel Rekord C Coupe '71 Opel Corsa A '90 [solgt] VW Scirocco GTII '92 [solgt] Audi A4 1.8T S-line 03' VW Golf III '97 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 27, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2012 Det ser du først når den er skrudd ut. De brukte mye vannpumper med skovler av plast, de hadde en tendens til å knekke med årene, bruk derfor med metallskovler. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knutulf Skrevet Mars 1, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2013 (endret) Har bytta vannpumpe nå, men har fremdeles problemer... den gamle så helt fin ut. Noen som vet hva annet som kan være problemet? Etter å ha tømt alt for kjølevæske, fullt på igjen og luftet systemet så hadde jeg ikke problemer på et par dager før problemet kom tilbake. Endret Mars 1, 2013 av exefic Siter Opel Rekord C Coupe '71 Opel Corsa A '90 [solgt] VW Scirocco GTII '92 [solgt] Audi A4 1.8T S-line 03' VW Golf III '97 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg