Actros 8x8 Skrevet Desember 25, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2012 (endret) Hei, eg har ein bil med ein Ford Duratec på 1,8 liter og 125 hk. Bilen er ein 05 modell, men lagt i 04. Eg hadde ein anelse om att det var ein Ford motor eg hadde, eg trudde det var ein Zetec, men fant ut at det er Duratec med kjede. Eg veit at Mazda var med å utvikla den. Eg lurar på kva Ford sin motorkode er? Og om det er nokre typiske problem eller feil med dei? Endret Desember 25, 2012 av Actros 8x8 Siter Bilforumet.noSuper ModeratorVolvo S40. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Desember 26, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2012 Husker ikke motorkoden, men det er en ren Mazda motor, og de er ofte veldig oljetørste. Dessuten løsner virveldspjeldene i innsuget etter 120 000-150 000 km Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Desember 26, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2012 Husker ikke om jeg har spurt om dette før, men spør igjen. Hvordan arter dette seg når spjeldene løsner, hva er symptomene? Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Desember 26, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2012 Begynner med tikking, nesten som ventiltikk. Blir mer klapring etterhvert og hele greia kan, understreker kan, løsne og spjeldene går inn i motoren. Har sett et eksempel, men der satt spjeldet fast i kanalen i toppen. Har hørt om de som ikke har vært så heldige... Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros 8x8 Skrevet Desember 26, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2012 Det med oljeforbruket, er det ventiltettningane eller PCV (positive crankcase ventilation) ventilen som er årsaken til det? Det skal være litt vakuum i bunnpanna. Er det store forskjell på om det står Ford, Mazda eller Volvo på eska med deler? Litt om innsugsmanifoilen og virvelspjelda. Og korleis du fikser det. Inlet Manifold Fault - Duratec - www.FordWiki.co.uk Print Post - **IMPORTANT** Inlet manifold failure in graphic detail - FordMondeo.org Siter Bilforumet.noSuper ModeratorVolvo S40. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Desember 26, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2012 Takker for info :) Kan jo nevne min erfaring med motoren da, ikke oljeforbruk eller ulyder pr dags dato med 116000km på telleren. Men det virker jo som det KAN være rett rundt hjørnet med innsugstrøbbel da, greit å være klar over hva man skal lytte etter. Min er forresten 110hk, vet ikke hva som skiller disse motorene... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Desember 26, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2012 Enten bruker de olje fra de er nye, eller så bruker de ikke olje. Årsaken er nok rett og slett produksjonstoleranser. Maks dia på sylinder, og min dia på oljeringer. Det er kun 1,8 som har problemet, aldri hørt om det på 2,0 eller 2,3 Har forsøkt å bytte ventiltetninger på noen, hjalp ikke i det heletatt Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros 8x8 Skrevet Januar 7, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2013 Kor mykje vil bensinforbruke auke viss eg vil bytte til eit større spjeldhus, frå 55 mm til 60 mm spjeldhus? Dei reklamerar med at effekten skal auke med 5 hk og 10 nm på effektkurven. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorVolvo S40. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Januar 7, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2013 I følge denne ble innsuget forbedret i 2003. Noen som kan bekrefte dette? Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Januar 7, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2013 Nytt for meg, men meget mulig. Ble vel knapt solgt en bensinmotor hos oss etter 2003 :) Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros 8x8 Skrevet Desember 28, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2013 Kva er normale tomgang på varm og kald motor på denne motoren? Eg syns min går litt lågt på tomgang når den er varm. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorVolvo S40. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Desember 29, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2013 Bare for å oppdatere denne føljetongen, så har min nå gått 138000, fremdeles uten et feilslag :D Nå får jeg ikke fulgt med videre, siden bilen er solgt... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg