Gå til innhold

lengde på gjennomsnittsmåling?

Ranger emnet


MacGyver93

Anbefalte innlegg

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du er en klovn Rsele, det har du vist i utallige tråder tidligere.. Har du ingenting og bidra med i en post så la være og kommenter!

Paragref 3 i veitrafikkloven sier at du skal kjøre hensynsfult, aktpågivende og varsomt men foruten den er det satt bøter og satser på lovbrudd som fart, rød lys, sperrelinje osv...

 

Mister trådstader lappen på det som er nevt tidligere skal det da gå under paragraf 3 og da skal det BEGRUNNES og dokumenteres fra politiet sin side.. Er ikke dette gjort er det en mangel og derfor skal trådstader kontakte advokat og få vite hvor rett politiet hadde i sin avgjørelse og siden dem fulgte etter han vil jeg mene og påstå at det er dokumentert på video...

 

Slik at det ikke kan stilles tvil om hvordan vedkommende kjørte!

 

Trådstarter sier jo selv at politiet sa at de ble oppmerksom på trådstarter fordi det gikk over stokk og stein,brudd på paragraf 3. At politiet da kjører etter og at trådstarter gjør seg skyld i flere lovbrudd i løpet av denne ferden,kan da umulig være politiet sin feil! Pga kjøring på rødt lys,fartsovertredelse og det faktum at han er i en prøveperiode(gir dobbelt med prikker) og får over maks prikker gjør at han mister lappen. Jeg synes det er velfortjent straff trådstarter får. Som sagt her har politiet gjort jobben sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da henger jeg litt mer med på antall prikker. Takker for svar.

Om han hadde fart igjennom lyskrysset kan jo det være hovedgrunnen til at politiet valgte å følge etter TS i dette tilfelle.

 

var ikke lyskryss var bare lysdirigering (bare en liten korreksjon :) )men fart gjennom denne lysdirigeringen sa de ingenting om(sikkert siden jeg bremset såppas ned rett før for og sjekke om det kom biler imot)

http://rustent.norwegianforum.net/

1984 golf 2 1,6 cl- ratlook

1985 golf 2 1,6 gl-spiker

mercedes w123 1982- oldschool

toyota corolla- herjebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At disse 2 tingene tilsammen gir førerkortbeslag er greit, da det som sagt gir totalt 6 prikker som i prøvetiden blir 12.

Det at de følger etter deg for å finne flest mulig lovbrudd, i en mil? det gir ingen mening for meg, de burde helt klart ha stoppet deg etter lysreguleringa, om de synes du kjørte "over stokk og stein" burde de funnet frem alcotesten heller enn å følge etter om de tror det kan skje en ulykke.

Har også forøvrig hørt om rødlyskjøringer som har gitt beslag på flekken, men det bedømmes nok litt etter farlighetsgraden...

 

Om man ignorerer trollet så forsvinner det av seg selv:)

 

Ninjaedit: Er det ikke slik at en prikk tilsvarer 1 mnd ekstra førerkortbeslag? isåfall blir denne straffa hard og lang. om du får 2-3mnd for dette vile jeg bare godtatt, men om de sier et år pga prikkene blir det for drøyt, iogmed at det ikke er uforsvarlig (Ja jeg mener ennå at selv om noe er ulovlig så er det ikke alltid uforsvarlig)

Endret av Renax

-Passat 90 mod 1,8l [bruksbil]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, klarer ikke finne noe om det jeg heller nå, lurer på om det er noe som kun gjelder om man f.eks har 4 prikker, og så blir tatt for noe som gir førerkortbeslag på stedet (utenom prikkene)

Fant hvertfall dette:

Den som registreres med åtte prikker eller mer i løpet av tre år skal tape føreretten for seks måneder

og

Rettighetstapets lengde kan settes under seks måneder dersom tap av førerett ellers vil virke urimelig hardt og det foreligger særdeles formildende omstendigheter ved det forhold som ga grunnlag for siste ilagte prikk.

 

Så trådstarter kan vere heldig å slippe unna med noen få mnd, men etter vanlig straffeutmåling blir det 6 mnd.

-Passat 90 mod 1,8l [bruksbil]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår