Steffen_s13 Skrevet Desember 9, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2012 Syntes at det ryker veldig mye av dieselvarmeren på min 2010 v50 når den står på tomgang! Røyken kommer også inn i bilen. Røyken ser også nærmest ut som blårøyk. Er dette normalt?? Syntes den bruker mye diesel også, ligger på 0,75 på snittkjøring. Er en 1,6l edrive. Steffen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pitbullstance Skrevet Desember 9, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2012 ville få sjekka det :p har ikke mye peil på volvo men høres veldig feil ut ;) Siter Audi A6 2.5TDI (C4) Mercedes E220CDI (W211) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Desember 9, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2012 Disse kan ofte sote og ryke endel etter en tid. Spesielt hvis du har mye småkjøring, da brenneren ikke rekker å bli helt varm før den slås av igjen. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffen_s13 Skrevet Desember 9, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2012 okei, men at røyken kommer inn i bilen er vel ikke riktig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pitbullstance Skrevet Desember 9, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2012 nei Siter Audi A6 2.5TDI (C4) Mercedes E220CDI (W211) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Desember 9, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2012 Når du har dieselvarmer på bilen din så bør du la den gå i minst 15 minutter når den først er i gang. Er drepen for en slik varmer at den starter og stopper hele tiden, da vil den til slutt sote igjen og den må åpnes og renses. Kan også være defekt eller dårlig glødeplugg/glødesil på den. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badbusa Skrevet Desember 9, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2012 veldi vanli problem på fleire nye diesel bila :) sjekk me førhandlarn å ikje minst bruk diesel varmarn rett så slepp du trøbbel :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffen_s13 Skrevet Desember 9, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2012 Trodde kanskje det gikk an å skru den av jeg, men det gikk ikke i følge forhandleren. Men forbruk på 0,75 på snittkjøring er det normalt å? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Desember 9, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2012 På de nyere firmabilene jeg har hatt(og det er ikke få :D) har det alltid kommet litt lukt fra dieselvarmeren inn i kupeen rett etter oppstart. Eksosen fra denne kommer jo ut av hjulbuen foran, så det er ikke så rart. Men dette er ikke plagsomt så lenge den ikke soter, så det er først da man merker det :) har hørt om noen som monterer en bryter på termostaten til dieselvarmeren, for å kunne slå av denne ved småkjøring. Det funker nok greit, men krever at du legger opp ledninger og klipper og kobler på eksisterende ledninger. Så det er jo et inngrep man kanskje ikke vil ta på en såpass ny bil, men det blir jo en vurderingssak :) Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Desember 9, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2012 Er som sagt fullt mulig og få montert en vippebryter inni kupeen så du kan styre denne manuelt, da kan du spare deg for en del tusenlapper i stedet for at varmeren skal måtte overhales hvert år. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Adriannilsen Skrevet Mars 24, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2013 når dieselvarmerne på de der ryker mye er det som regel på grunn at det dieselvarmeren får for mye diesel, og da må man bytte glødestift og dyse ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.