Gusern Skrevet Desember 8, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2012 Når jeg skal gasse på så dauer bilen liksom. Den går da kun på tomgang. Har tiptronic kasse på en 2,5 liter 2000 mod. Etter noen få sekunder kommer det opp en gul lampe. Jeg stopper bilen og starter den igjen å kjører som normalt. Dette har skjedd 2 ganger når det er lite diesel på bilen. Kan det være tett dieselfilter eller noe værre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Desember 8, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2012 Sansynligvis feil på girkasse/motor, få lest ut feilkoder da vil du nok få svar på hva som kan være galt. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gusern Skrevet Desember 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2012 ja, i går ville ikke bilen mer så da var det bare å få taua den til gromstad. drittbil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Desember 16, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2012 (endret) Så nå starter ikke bilen? Defekt dieselpumpe, eller reima har ryki. Lenge sia tannreimer har vært bytta? Defekt gasspedal eller ledningsbrudd til pedalen er heller ikke uvanlig. Men motoren skal jo starte fordet. Endret Desember 16, 2012 av TL3518 Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gusern Skrevet Desember 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2012 bilen starter greit,men får bare ca 1000 omdreininger selv om jeg har klampen i bånn. så kommer den gule lampa. osv osv. de første gangene kunne jeg stoppe motoren og starte igjen, og alt funka, men ikke denne gangen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gusern Skrevet Desember 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2012 feilen var en knapp på bremsepedalen som registrerer bremselysa. den sendte feilsignaler til motoren og kosta 300 kr. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg