rubbykaasa Skrevet Desember 3, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2012 Har problemer med turboen min nå som kulda har kommet. Ved kald motor så er det NULL respons fra turbo. Bilen går dritt dårlig for å si det MILDT. Ingenting skjer før jeg har passert 3k omdreininger og også veldig lite etter dette. Virker som at turbo ikke slår inn i det hele tatt. Hører heller ingen "vining" som tilsier at turbo jobber. Når motoren nærmer seg driftstemperatur begynner turbo sakte men sikkert og oppføre seg normalt igjen. Jo nærmere 90 grader jo tidligere begynner turboen å slå inn som vanlig. Etter litt kjøring på 90 grader oppfører turboen seg normalt igjen og begynner jobbingen fra 1700k som vanlig. Hva kan være galt her? Stor takk til innspill Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rubbykaasa Skrevet Desember 21, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2012 ingen ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 21, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2012 Ville ha tatt en nærmere kikk på turboen ja siden den ikke er med når den er kald. Om diesel kan det være VNT-mekanimen som er treg (kokset). Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rubbykaasa Skrevet Januar 3, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2013 Det hender også at den ikke vil fungere i det hele tatt. Turbo kobler aldri inn uansett hvor lenge jeg kjører. Jeg må da skru bilen av og på så fungerer den helt normalt. Kan det være en føler eller noe som krangler ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 3, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2013 Sjekk først etter hull/sprekker i slanger, samt ta en diagnose om du ikke finer noe galt. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rubbykaasa Skrevet Januar 6, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2013 Har nå tatt en diagnose av bilen. Jeg brukte MaxiDiagEU702 og fikk opp: Charge pressure Control: Negative Deviation: P1556 Derfor lurer jeg på om koden P1556 er en kode alle diagnoseverktøy ville fått opp, eller om dette kun er MaxiDiag sine egne koder.? Og om dette er for alle, kan noen si meg litt mer om hva det da kan være`? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 7, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2013 Som sagt, treg VNT mekanisme, hull/lekk i slanger eller defekt N75. 17964/P1556/005462 - Ross-Tech Wiki Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rubbykaasa Skrevet Januar 14, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2013 Vakummagnetventilsaken som styrer turbotrykket. Er det N75 den heter? For har blitt fortalt av en som hadde samme symptomer som meg at det var den som var defekt hos han. Og er det eventuelt mulig å teste denne på en eller annen måte at den er defekt før jeg bytter den ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg