Gå til innhold

ABS, Motor og EPC lamper lyser

Ranger emnet


Sharpshoot

Anbefalte innlegg

Hei

 

I dag begynte det å lyse i dasjbordet på Polo 2002 1,4 til samboer'n.

 

Det startet i går med at det kom varsel for lite frostveske (ca 0,5 liter) når hun parkerte bilen. I dag skulle vi i vei å handle frostveske. Etter å ha kjørt 6-7 km begynte ABS lampa og lyse, 2-3 km etterpå kom motorlampa, og 2-3 km etter det igjen kom EPC lampa.

Ingen fusking eller noe unormalt med bilen bortsett fra nevnte lamper. Parkerte så på ei busslomme og stoppet bilen for så å starte den igjen. Da hadde bilen låst seg i Park (automat) ABS lampa lyste når bremspedalen ble aktivert. Motorlampe og EPC lyste når bilen startet.

 

Tok av jordinga på batteriet i 10 min, da forsvant EPC lampa og det gikk ann å sette bilen i Drive igjen. Men de andre lampene lyste som før. Etter 10-15 min kjøring kom EPC lampa igjen.

 

Litt rart att alt dette kom i løpet av 5-6 km.

 

Bilen fusker ikke som sagt, går helt normalt på tomgang.

 

Skal få lest av feilkoder, men er det noen som har noen tanker om hva det kommer av??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bremslys funker ikke og ABS lampa lyser med en gang en trår på bremsen. Motorlampa lyser konstant uansett.

Så går ut ifra at bryter'n har tatt kveld. Skal skifte den når jeg kommerhjem fra jobb. Må man på verksted og nullstille feilkoder for å få bort motorlampa?

Eller er det nok å koble fra batteriet ei stund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er nå på verksted.

 

Dem leste av feilkoder når bilen kom på verkstedet, og som dere foreslo her så var det bremslysbryter'n. Bilen ble så parkert ute i påvente av ledig tid til å skifte bryter'n. Nå har den låst seg i park (noe som den gjorde tidligere også, men da var det bare å ta av batteriet i 5 min så var det greit, EPC lampa som kom fram når den låste seg)

 

Bilverkstedet mener nå at bilen har frosset som gjør at den har låst seg :uhhmmwhat?:

Syns det er liiiiit rart at girspaken/kassa har frosset men........

 

Blir spennende å se hva dem finner ut på mandag, dette skulle ta noen minutter å skifte pluss lese/slette feilkoder så dem beregna ca en time. Nå har den stått på verksted i 4 dager :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er ikke uenig.

Pluss at det er mere kødd med bilen nå enn da jeg leverte den. Men har vært borte på jobb en periode nå så har kun hatt kontakt med dem på tlf.

At det har tatt tid har ikke vært noen annen krise enn at dem har måttet låne meg en leiebil nå i helga. Men er mere spent på regninga.... :p

 

en ting er sikkert er at det ikke blir dem flere ganger (og det er ikke basert på denne episoden, men også tidligere erfaringer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår