Gå til innhold

Sentrallås som ikke Fungerer Audi 100 c4

Ranger emnet


yosi4

Anbefalte innlegg

Hei og hopp..!

 

For ett par dager siden sluttet sentrallåsen på Audin og fungere,jeg fikk ett tips om att det kunne være defekt vakumpumpe under baksetet.Byttet denne i dag men fortsatt ingen respons Fra Sentrallåsen når jeg prøver og låse dørene..

Noen som veit om det er en egen sikring eller noe slik til den? så i sikrings boksen og alt er jo på Tysk :oohh

 

Setter pris på alle tips og svar! ;)

 

legger ut ett bilde av sikrings boks beskrivelsen som jeg forsto lite av,kan noen se sikringen kanskje?

 

sdasdu.jpg

Don't follow me, I'm lost too..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sentrallåssystemet er tilknyttet automatsikringene. Disse er plassert i motorrommet, bak bremsekraftforsterkeren. Ligger en svart boks der. Neppe den sikringen som er gååen. Sjekk om du har kabel/slangebrudd inn til døren eller så kan det være at selve solinoden er deffekt.

 

har bare noen få sikringer i motorromet sånne store "klumper" og ett par vanelige..hva er solinoden? :P

Don't follow me, I'm lost too..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver lås i systemet(hver dør eller luke) har sin egen solinode. Dvs om en er deffekt så virker normalt de andre. Vanskelig å si hva som er feil med din bil. Du kan jo prøve søke litt på forumet her eller andre forum og se om det er noe tips.

 

EDIT: hører du at vakumpumpen under basksetet starter?

Endret av xr4ti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo sjekke/måle om du har strøm og signal frem til vakumpumpa. Er flere typer pumper forresten så viktig at de er helt like mtp delenummer. Du kan jo prøve å bøyle sikringen(sette en kabel fra stikk til stikk). Det er normalt sikring nr 2 sett fra fronten på bilen som er til sentrallåsen. Om pumpa starter/låsene virker da så er jo saken grei.

http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/a6-ur-s4-s6-100-c4-1991-1997/299301-releoversikt-audi-c4.html

Legger med oversikt på sikring og releoversikt til C4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da prøver jeg og sette ledning fra stikk til stikk på sikring nr 2 foran

Edit: det funka ikke,men får ikke presset ned låse knotten på passasjer døren fant jeg ut nå

får ta av trekket og se hva feilen er der i morra

Endret av yosi4

Don't follow me, I'm lost too..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er en slik 4 stikk kloss :P hehe

Da har jeg sjekket alle sikringene i motor rommet som hører til Sentrallåsen uten og kommet noe videre..

Så i morgen blir det ut med baksete igjen sjekke att alt sitter som det skal,av med dørtrekkene og sjekke etter lekkasjer eller brudd...

Endret av yosi4

Don't follow me, I'm lost too..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk om det er noe strøm i noen av ledningene ved vakuumpumpen ;) Denne tråden KAN hjelpe litt med det ;)

http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/a6-ur-s4-s6-100-c4-1991-1997/276575-guide-hvordan-montere-fjernstyrt-sentrallas-fra-fk-automotive.html#post2819332

 

Har du sjekket om den "nye" vakuumpumpen har samme delenr. som den gamle? Er en del av de ute på markede som ser like ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurer litt på om jeg kan ha hatt så uflaks att pumpen jeg kjøpte også er deffekt den lager jo ikke ett pip engang..er veldig fersk innen dette med elektronikkk så bær med meg her: kan jeg bruke multimeter og stikke den ene pinnen inni kontaktene og se om noen av de viser utslag på 12v? og hvis det er strøm der så er vell pumpa deffekt?

Endret av yosi4

Don't follow me, I'm lost too..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår