djurace Skrevet November 28, 2012 Rapporter Share Skrevet November 28, 2012 Har 2 stk LANEY 15" basshøgtalarar som kan ligne veldig på denne: What PA? PA Systems Sales & Advice Fekk dei gratis så eg lurte på om dette var noko å ha i bilen? tenkte evt. då å berre bruke 1 av dei. Trur nok 2 blir i meste laget, spesielt med tanke på plass! Viss eg no kjøpte en forsterkar og nye høgtalarar, ville det blitt bra med tanke på lyd/strømforbruk/pris i forhold til å kjøpe eit anlegg til rundt 7000,-? Er forresten snakk om en Mercedes 190E ;) takker for svar :) Siter Mercedes Benz 190E -90 (solgt)Opel vectra B -97 (kondemnert) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet November 28, 2012 Rapporter Share Skrevet November 28, 2012 et går fint å ha den i bilen, men problemet med slike suber er som regel at de ikke spiller spes lavt i frekvens, også er en slik muligens 8ohm, så du må tenke dobbelt så kraftig forsterker hvis den er det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
djurace Skrevet November 28, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2012 ja okey :) har ikkje sjekka ut kor lavt ned i frekvens den går men det skal no gå an å finne ut :) trur det er 8 ohm ja, muligens 4 ohm. Er rundt 300 Watt. så dersom det er 4 ohm så bør forsterkaren forsterke med samme/litt meir enn totaleffekt (eller RMS effekt?) som høgtalerelementet? Med 8 ohm det dobbelte og med 2 ohm (så veit eg ikkje) :P Siter Mercedes Benz 190E -90 (solgt)Opel vectra B -97 (kondemnert) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet November 29, 2012 Rapporter Share Skrevet November 29, 2012 Hvis den er 300w rms og 8ohm, så trenger du en forsterker som gir ca 600w rms ved 4ohm ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
djurace Skrevet November 29, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 29, 2012 Okay :-) men trur du det blir noke særlig bra lyd i et lukka bagasjerom? Må sei eg ikkje har heeelt trua :-P Siter Mercedes Benz 190E -90 (solgt)Opel vectra B -97 (kondemnert) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
djurace Skrevet Desember 2, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2012 Det står i mellom: 4 nye høtalarar og 4-kanalsforsterkar og ny spillar. eller: 2 nye høtalarar, Laney 15" og 3- kanalsforsterkar(evt en mono og en 2-kanals) og ny spillar Helde fingeren litt på alternativ 1, men klare alikavel ikkje å bestemme meg... Siter Mercedes Benz 190E -90 (solgt)Opel vectra B -97 (kondemnert) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
djurace Skrevet Desember 2, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2012 her er forresten spillaren: Kenwood Electronics Europe | All CD Receivers > KDC-W7644UY Siter Mercedes Benz 190E -90 (solgt)Opel vectra B -97 (kondemnert) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Desember 2, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2012 Laney vil uansett spille mere bass enn 4 høyttalere vil gjøre, så alt2 vil helt klart gi mest trøkk, med mindre du mener 2stk nye basshøyttalere da, men da kan du ikke bruke noen 4 kanals forsterker, med mindre du har god råd ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
djurace Skrevet Desember 4, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2012 (endret) Uhehe :-) du seie noko der ;-) skal teste den og sjå at den ikkje er sprengt. Kjøpte kabla og jack i går så skaal lodde det i hop og sjå :-) og veldig god råd til anlegg har eg ikkje desverre o_O Endret Desember 4, 2012 av djurace Siter Mercedes Benz 190E -90 (solgt)Opel vectra B -97 (kondemnert) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
djurace Skrevet Januar 5, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2013 Har no endelig fått testa dei 2 15" laney-høgtalarane. Dei funka som berre det. Spillar ikkje veldig bra på lav frekvens, men det er jo berre veldig store høgtalarar. Så er ikkje så voldsom futt på bassfronten, men viss eg bygger ei kasse og får på forsterkarar er det jo en sjangse for at det blir bra :) muligens.. Siter Mercedes Benz 190E -90 (solgt)Opel vectra B -97 (kondemnert) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Januar 5, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2013 Har no endelig fått testa dei 2 15" laney-høgtalarane. Dei funka som berre det. Spillar ikkje veldig bra på lav frekvens, men det er jo berre veldig store høgtalarar. Så er ikkje så voldsom futt på bassfronten, men viss eg bygger ei kasse og får på forsterkarar er det jo en sjangse for at det blir bra :) muligens.. Du får jo ikke noe lyd i det hele tatt uten forsterker, så hvordan har du testet disse nå?? Subene står vel i orginalkassene nå? Da skal du i tilfelle ikke forandre noe på det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
djurace Skrevet Januar 6, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2013 (endret) Testa dei med Harmon/kardon AVR25ii (egentlig heimekinoanlegg). høgtalarane står i originalkasse no men om eg skulle hatt plass til begge to måtte eg ha bygd ein kasse for å få plass i bilen :) Men er som sagt berre store høgtalarar så eg lurer på om eg gidder å sette dei inn i bilen i det heile tatt :/ Trur eg heller går for en sub. MEN først og fremst skal eg montere nye høgtalarar framme. lurer på desse: TS-G1023i 10 cm treveis koaksialhøyttalere (200 W - 2011-modell) - Pioneer Høyttalere og subwoofere Endret Januar 6, 2013 av djurace Siter Mercedes Benz 190E -90 (solgt)Opel vectra B -97 (kondemnert) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Januar 7, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2013 Nå er det lyden foran som er viktigst, så det er der du burde legge litt kroner og jobb i å få det best mulig, så får heller sub komme senere hvis du ikke har råd ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
djurace Skrevet Januar 7, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2013 ja, det er sant det :) skal få til høgtalarar framme til å begynne med. Siter Mercedes Benz 190E -90 (solgt)Opel vectra B -97 (kondemnert) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
djurace Skrevet Januar 13, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2013 Då har eg montert desse framme: TS-E1002i 10cm 2-veis Coaxialhøyttalere (110W) - Pioneer Høyttalere og subwoofere Klar og fin lyd er det, men må til med noke meir lyd etterkvart :) kanskje sub'ar under framseta? Siter Mercedes Benz 190E -90 (solgt)Opel vectra B -97 (kondemnert) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg