K R E Skrevet November 21, 2012 Rapporter Share Skrevet November 21, 2012 heisann. jeg har en audi a4 1.8tq 1999modell Den er chipped til 209hk så burde vel ha høyere turbo trykk en 0.3bar som jeg har nå. jeg har vag-com å søker etter feil å får opp en feil som det står (charge pressure Control: Positive Deviation) Har skiftet n75 ventilen sjekket så å si alt av slanger ingen sprekk eller hull. (N75 ventilen er orginal) Når jeg kjører å har slettet feilen så kommer trykket opp til 0.6bar men når den kommer til 0.6 bar så detter den rett ned til 0.3 og feil koden kommer igjen. også sletter jeg den på nytt igjen og da er det samme som skjer. hva kan jeg gjøre for å ikke få den feil meldingen og ha trykket oppe. (eventulet øke trykket til 0.8bar) Å vis den går i nødmodus hva kan jeg gjøre for at det ikke skal skje? Takker for alle svar =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slippern Skrevet November 21, 2012 Rapporter Share Skrevet November 21, 2012 Sjekka VNT mekanismen på turboen? Siter Audi A4 1,8 - 98 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 21, 2012 Rapporter Share Skrevet November 21, 2012 Du sier den er chippet til 209 hk, men har du noen gang hatt denne effekten - etter chipping? Egentlig høres det ut som turbo vil lade men bilen går i nød med en gang den tipper 0.6 bar. 17965/P1557/005463 - Charge Pressure Control: Positive Deviation Possible Symptoms Reduced power output Limp mode Possible Causes Boost Pressure too High Hoses/Pipes incorrect connected, disconnected, blocked or leaking Charger Pressure Control defective VNT (variable nozzle turbo): nozzles stuck Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) defective Possible Solutions Check Hoses/Pipes to/between Components Check Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) Check / Clean / Replace Charge Pressure Control Check / Clean mechanism for variable nozzles Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K R E Skrevet November 21, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 21, 2012 Sjekka VNT mekanismen på turboen? nei har ikke skjekket VNT meaknismen ennå er ikke sikker på hvor den sitter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K R E Skrevet November 21, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 21, 2012 nei er ikke sikker på om jeg har hatt effekten av de 209hk, men etter jeg chipped den så gikk den en del bedere en det den gjorde før. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 21, 2012 Rapporter Share Skrevet November 21, 2012 VNT-mekanismen sitter i turboen, hender den kokser så den ikke regulerer som den skal. Søk og du finner flere tråder om dette. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K R E Skrevet November 21, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 21, 2012 ok er det vanskelig å skjekke dette selv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 21, 2012 Rapporter Share Skrevet November 21, 2012 Leste litt bedre - VNT-problemer er på turbodiesel, ikke bensin ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 21, 2012 Rapporter Share Skrevet November 21, 2012 Har du prøvd å logge ladetrykket med VCDS, altså for å se hva MAP sier trykket er? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K R E Skrevet November 21, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 21, 2012 ok nei det har jeg ikke prøvd kan jeg gjøre det med vag-com? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 21, 2012 Rapporter Share Skrevet November 21, 2012 Ja, så sant du ikke har piratversjon. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K R E Skrevet November 22, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 22, 2012 men vist det viser seg at den går i nød modus hva kan jeg gjøre for å ungå det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 22, 2012 Rapporter Share Skrevet November 22, 2012 Først og fremst må du finne ut hvorfor den går i nød. Chipping tillater høyere ladetrykk før den går i nød, siden din (med chip) går i nød så må du finne årsaken. Derfor jeg nevnte å logge hvilket trykk ECU leser fra MAP-sensoren. Er hvertfall et greit sted å begynne. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v70 R Skrevet November 23, 2012 Rapporter Share Skrevet November 23, 2012 hadde sjekket alle slanger som går til n75 ventilen og at wastegaten på turboen ikkje er for slakk.Lader den 0.3 bar med n75 frakobblet elektrisk?. skal lade grunntrykk med ventilen frakobblet,grunntrykket får du og viss motor går i nødmodus Siter -01 rs4 biturbo, dobbelt så morro og dobbelt så dyrt:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 23, 2012 Rapporter Share Skrevet November 23, 2012 Sant, og da skal det være en feilkode :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg