Lars Verde Skrevet November 19, 2012 Rapporter Share Skrevet November 19, 2012 Hei! Har en Polo 6n fra 1997 som har to hull på høyresiden av bilen i gulvet, kan i kant med kanal (INGEN SKADE PÅ KANALEN PÅ DENNE SIDEN) og et mindre hull på andre siden. Det er også et lite hull i venstre kanal som jeg får fingern inn i, hardt og fint rundt. Det jeg lurer på er hvordan dette blir på eu godkjenning. Bilen er ikke noe jeg skal ha en evighet, men hadde vært greit å fått den godkjent. Vurderer å sparkle og tectylere de hullene på høyre siden, noen som vet hvor vanskelig dette er å komme unna med på godkjenning? Takk for svar! :) Siter - Volvo 242 B19 1978 (solgt) - Volkswagen Polo 6n 1997 (bruksbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 19, 2012 Rapporter Share Skrevet November 19, 2012 Å sparkle igjen et lite hull i kanalen finner de nok ikke ut av, men det er ikke slik det skal gjøres. Koster hverken mye tid eller penger å sveise i og gjøre det skikkelig når man først driver på - hvertfall ikke om man gjør det selv :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Verde Skrevet November 19, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 19, 2012 Nei jeg vet, men har ikke lyst til å legge så mye penger eller energi idet, men hvordan er det med de hullene under? Er dette et stort "no,no" på eu godkjenninga? :P Siter - Volvo 242 B19 1978 (solgt) - Volkswagen Polo 6n 1997 (bruksbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 19, 2012 Rapporter Share Skrevet November 19, 2012 Ja, de klarer nok å styre sin begeistring om du har hull rett gjennom dørken. Om du kun vil utføre jallamekk så få tak i en stålplate som du popper over hullet i dørken med tectyl mellom, over og under. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Verde Skrevet November 19, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 19, 2012 Skjønte ikke helt hva du mente :P Dette vil altså ikke gå igjennom? Siter - Volvo 242 B19 1978 (solgt) - Volkswagen Polo 6n 1997 (bruksbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Verde Skrevet November 19, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 19, 2012 Hullene går ikke inn i kupeen, vet ikke om det har noe å si Siter - Volvo 242 B19 1978 (solgt) - Volkswagen Polo 6n 1997 (bruksbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 19, 2012 Rapporter Share Skrevet November 19, 2012 Les litt her :) http://www.bilforumet.no/andre_forum/teknisk/245644-rust-i-kanaler-eu-kontroll.html http://www.bilforumet.no/andre_forum/lakk-og-karosseri/296785-tette-rusthull-i-kanalen-uten-a-sveise-bytte-noen-som-kan-gi-god-framgangsmate.html Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Verde Skrevet November 19, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 19, 2012 Har lest begge de to :) Skjønte at det skal være ganske stort hull for at i kanalen for at det ikke skal gå igjennom, men tenkte mer på de hullene i gulvet, tror du at det bare er å glemme å få igjennom? Siter - Volvo 242 B19 1978 (solgt) - Volkswagen Polo 6n 1997 (bruksbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 19, 2012 Rapporter Share Skrevet November 19, 2012 Som du leste, hullene må være store og/eller være i bærende konstruksjon for at de skal kunne gi to 2-er feil. Du har ikke lagt ut bilde, kan heller ikke svare på hva de vil si på PKK, men ville uansett tettet dette på ett eller annet vis. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Verde Skrevet November 19, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 19, 2012 Takk, kjører jalla metoden med glassfiber i morra, har en svigerfar med mye mekkeerfaring som nettopp fikk en ihjelrusta polo igjennom på samma måte, så tror dette skal gå fint :) Siter - Volvo 242 B19 1978 (solgt) - Volkswagen Polo 6n 1997 (bruksbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 19, 2012 Rapporter Share Skrevet November 19, 2012 Glassfiber duger, gjerne ikke etter boka, men det blir i det minste tett ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pebe1 Skrevet November 22, 2012 Rapporter Share Skrevet November 22, 2012 Hvis dette er en bil du ikke skal ha så lenge, så tar du en boks med sparkel og dytter inn en haug og stryker fint over så det blir så lite synlig som mulig. Deretter tectylerer du et litt større område rundt - da blir det enda mindre synlig:) Men sveising er jo selvfølgelig det beste ja... Siter Opel Senator A 3.0E, 1983BMW 525 E12 (528i-motor), 1975Toyota Crown 2600 Deluxe, 1976 Mazda 616, 1976 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.