DaButcher Skrevet Mars 30, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2004 Originally posted by Mambo det så også ut som tanken min har inngang til retur? eller er det en slags lufting? lufting har man vel i påfyllings-røret? Injection kjører flyt konstant derfor må de ha retur, sånn at det skal være sirkulasjon og flyt hele tiden. og de gidder vel da sikkert ikke lage 2 typer tanker så der har du svaret :) det er jo genialt for meg, siden jeg trenger retur når jeg får montert b6304'en.. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Mars 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2004 hehe glad to help :) får vel igjen prøve på motorstyringer (Injection osv) i mårra eller torsdagen så da blir det bra ;) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tovik Skrevet Mars 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2004 hvordan kortsluttet du tankmåleren..? sliter me samme probleme på min, men ledningen og alt e gåent.. lurer på om det er instrumentet mitt som er færdi.. Siter 1993 Bmw 320i 24V Coupe --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=156879 x1988/91 Mercedes 190d 2,5 --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=54434 x 1991 Mercedes 190E 2.0 <- alt av deler selges x 1985 Volvo 740 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mars 31, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2004 Originally posted by Tovik hvordan kortsluttet du tankmåleren..? sliter me samme probleme på min, men ledningen og alt e gåent.. lurer på om det er instrumentet mitt som er færdi.. om du ser bak på instrumentet ditt (ved den halvmåneformede kontakten), kan du "trace" på kretskortet. dvs. du ser hvilke kontakter som går hvor. det du da gjør, er å koble en ledning fra - til tankmåler. på mitt instrument, er det muttre du kan koble på. det var fire muttre.. den nederste i midten var jord den til høyre var til tankmåler. jeg tracet ikke resten, men det tar to sekunder.. du ser den gråe ledningen på halvmånepluggen er tankmåleren.. så ser du hvor den går til (hvilken mutter). videre, er det (-) merke bak på kretskortet, som du kan trace til en kontakt (jeg hadde allerede koblet på turtelleren min der, så jeg visste hvor den var). det er rimelig enkelt. full jord = full tank. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tovik Skrevet Mars 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2004 har en 740, så e ikkje heilt likt.. men, har du spenning på når du koble full jord..? altså tenning eller nåkka sånt... Siter 1993 Bmw 320i 24V Coupe --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=156879 x1988/91 Mercedes 190d 2,5 --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=54434 x 1991 Mercedes 190E 2.0 <- alt av deler selges x 1985 Volvo 740 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet April 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2004 Originally posted by Tovik har en 740, så e ikkje heilt likt.. men, har du spenning på når du koble full jord..? altså tenning eller nåkka sånt... spenning?? den sender ikke strøm via tankmåleren, den sjekker hvor mye ohm den har i forhold til jord. 0 ohm = full tank litt mer ohm = litt mindre bensin mye ohm = tom tank uendelig med ohm = tankmåleren din / ledningen til tankmåleren din er gåen. sjekk om den er koblet til!! jeg klarte å dra min ut når jeg rotet i bagasjerommet med jekken min. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet April 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2004 dvs. for å teste om instrumentet ditt virker, gi 0 ohm til tankmåleren (dvs. jord = 0 ohm) Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tovik Skrevet April 1, 2004 Rapporter Share Skrevet April 1, 2004 ahh..skjønne.. takk=) den e kobla tel.. har bytta tankarmature ett pra gang, men lura på om d kan være ledningen som e ødelagt.. men, ska sjekke instrumente..=) Siter 1993 Bmw 320i 24V Coupe --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=156879 x1988/91 Mercedes 190d 2,5 --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=54434 x 1991 Mercedes 190E 2.0 <- alt av deler selges x 1985 Volvo 740 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
varjas Skrevet April 1, 2004 Rapporter Share Skrevet April 1, 2004 Har samme problem, skal prøve å bytte spenningsstabilisatoren. Siter - Opel Astra '99 x Volvo 745GLE '87 x Opel Corsa 1.4i Joy x Volvo 760 Tic '83 x Volvo 740GL '85 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tovik Skrevet April 1, 2004 Rapporter Share Skrevet April 1, 2004 kor spennings stabilisatorn sett da? =P Siter 1993 Bmw 320i 24V Coupe --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=156879 x1988/91 Mercedes 190d 2,5 --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=54434 x 1991 Mercedes 190E 2.0 <- alt av deler selges x 1985 Volvo 740 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet April 1, 2004 Rapporter Share Skrevet April 1, 2004 meine du ikke spenningregulatoren??? som sitter på dynamoen?? eller er det noen som heter spinning stabilisator???? noe som jeg ikke vet hva er for noe....:rolleyes: Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
varjas Skrevet April 1, 2004 Rapporter Share Skrevet April 1, 2004 Spenningsstabilisator ja. LM317 er nummeret på den tror jeg (iallefall på 740/760) Sitter på printplata bak instrumenthuset. Siter - Opel Astra '99 x Volvo 745GLE '87 x Opel Corsa 1.4i Joy x Volvo 760 Tic '83 x Volvo 740GL '85 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tovik Skrevet April 1, 2004 Rapporter Share Skrevet April 1, 2004 hmm..så du meine d kan være den som e årsaken t at målern e tullat? Siter 1993 Bmw 320i 24V Coupe --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=156879 x1988/91 Mercedes 190d 2,5 --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=54434 x 1991 Mercedes 190E 2.0 <- alt av deler selges x 1985 Volvo 740 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
varjas Skrevet April 1, 2004 Rapporter Share Skrevet April 1, 2004 Ja, det kan hende. De fleste anbefaler å sjekke denne først. http://www.elfa.se < den koster 6kroner her :) Siter - Opel Astra '99 x Volvo 745GLE '87 x Opel Corsa 1.4i Joy x Volvo 760 Tic '83 x Volvo 740GL '85 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet April 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 2, 2004 volvo huggeren sa det var en 1x3cm spenningsstabilisator der ja, men det var ikke noe slikt på mitt speedometer.. hehe.. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.