Roger'n Skrevet November 15, 2012 Rapporter Share Skrevet November 15, 2012 Jeg har blitt lykkelig eier av en 2000 mod Golf 4 1.6L men trenger ny termostat da tempen ligger på rundt 70 grader ved normal kjøring. Termostaten er kjøpt inn men da denne skulle skiftes ble jeg usikker. Jeg er vant til at termostaten er å finne der vannet går ut av motor men på denne motoren ble jeg usikker og vil ikke demontere noe jeg ikke har pakninger til.. Kjølevannet går ut av motor i bakkant av toppen og inn i motor ved fremkant venstre side over/bak dynamo.. Så, er det noen der ute som kan fortelle meg hvor termostaten befinner seg..? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Thoka85 Skrevet November 15, 2012 Rapporter Share Skrevet November 15, 2012 (endret) Om jeg husker riktig så sitter den bak dynamoen. Der går slangen over til et plasthus til motoren. Skru av den (vanskelig å komme til). Inni det huset sitter termostaten [ATTACH]34892[/ATTACH] Endret November 15, 2012 av Thoka85 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roger'n Skrevet November 15, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2012 Stemmer at det er ett plasthus der ja. Men jeg syntes det ser ut som dette er vannslangen inn i motor og det er motsatt av det jeg er vant til fra andre motorer.. Men da er det vel bare å finne frem verktøyet til helga da.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 15, 2012 Rapporter Share Skrevet November 15, 2012 Er fordi vannpumpa sitter foran på din, ikke på siden slik som på en del andre :) Termostat er nr 6. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roger'n Skrevet November 15, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2012 Ahh... det forklarer.. Takk for den.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roger'n Skrevet November 25, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 25, 2012 Jeg kan jo nevne at termostaten er byttet og temperaturen ligger stødig på 90 grader.. :) Men sleit litt med å få det vanntett ved monteringen og på tredje forsøk blei det en runde gumgum. Da ble det tett. Termostathuset er av plast og dette var blitt noe skjevt i pakningsflata og dermed var det vanskelig å få det tett.. Har i ettertid hørt at huset bør byttes med termostaten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 25, 2012 Rapporter Share Skrevet November 25, 2012 Ja, huset kan med fordel byttes og o-ringen må byttes. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg