Gå til innhold

Første bil. Kanskje veteran?

Ranger emnet


Mathiassolsen

Anbefalte innlegg

Er en gutt på 18 som er på utkikk etter min første bil. Er spesielt glad i gamle biler fra 60-80 tallet ca. som f.eks.

 

Opel: Kadett, Rekord, Commodore, Manta

Ford: Capri, Taunus, Mustang, Maverick og Torino (Tre sistnevnte er jo utenfor mitt område enda)'

Nissan: S30

Toyota: Celica 77'

 

Pappa står fast på at japse-biler er slitesterke med minst skruing og vedlikehold. Eneste veteranbilen han kunne komme opp med var en Nissan 240Z (s30). Meeeeen er jo ikke han som bestemmer nå lenger ;)

 

Har ikke lappen enda, men lurte på om jeg skulle kjøpe en billig bil jeg kan ordne opp til jeg får lappen (Onkel har verksted og lakkeringsutstyr), eller om jeg heller burde kjøpe en litt nyere bil jeg slipper å gjøre noe med?

 

-Mathias

 

Linker til biler jeg har sett på:

1976 Opel Manta

 

1970 Opel Manta

 

Opel Rekord 1967, 100 000 km, kr 25 000,- -

 

1978 Opel Manta

 

FINN.no - Mulighetenes marked

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for gammel bil. Billigere forsikring/årsavgift, ingen omregistreringsavgift, driftsikkert og enkelt å ha med å gjøre på alle måter. Begynte selv med en '71-mod Volvo 142, og har aldri hatt noen problemer. Fylle bensin, sjekke olje en gang iblandt og kjøre. Bare dobbeltsjekk deletilgangen og pris på dette, både med tanke på slitedeler, men også andre ting i tilfelle det skulle skje en ulykke og karosserideler må erstattes. :)

» 1981 Buick Electra Limousine - Chevy 350/th350

» 1990 Chevrolet Suburban - 6,2 diesel/th400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sorry at man ikke har svart før, men slo meg da jeg rammlet av stolen når jeg begynte å lese på denne tråden..

 

Fårstår jeg deg rett at du vill ikke ha gammle z modeller fra DATSUN men kunne tengt deg en ombygget manta eller rekord som ikke er gokjent ombygget??

Du takker alså nei til en gammel sportsbil og takker ja til en gammel vanelig bil som er prøvd å byggd om for å bli mere sportsbil..

Men alle har jo vær sine meninger, men skal du ha noen slike biler som du har nevnt her burde du kikke litt utover norges grenser..

Er nok ikke så mange bra eksemplarer i norge og dem som er bra er som oftes dyr..

 

Men etter hva du har skrevet tiligere her så ser det ut som om du ser etter biler opp til rundt 50.000.-???

KJØRETØY BESKRIVELSE

Ford Capri første serien År 1969 1300 XL modellen med 50 hestekrefter. V4 motor med fersk TÜV 7/14 og h-godkjenning (oldtimer) For ytterligere spørsmål kan du kontakte oss på telefon Feil og utelatelser, å selge kundeordre. Visning etter avtale! Bilen er i Freisinger Landstrasse 72 80939 München 6,399 EUR

 

Fra forhandler

KJØRETØY BESKRIVELSE

Meget vakker og godt bevart Ford Capri 1600 GT

Bilen er opprinnelig fra Sveits, men siden 2007 i Tyskland arkivert med H-plater

*

Absolutt Rustfritt og i original stand. 8,890 EUR

Dorfstraße 20

85235 Unterumbach, Germany

Phone : +49 (0)8134 930020

 

Det eneste man må passe på med import er at bilen er mest mulig orginal, vis ikke an det bli problemer med gokjenning..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår