Gå til innhold

A6 Allroad uten lyd i høyttalere bak

Ranger emnet


Roy001

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt en pedantisk vedlikeholdt Allroad 2,5TDI (2001).

Skifter ut den originale Symphony radioen med en Kenwood 4028BT så jeg får telefonen koblet opp mot den.

Bilen er i utgangspunktet levert som varebil, og på DIN-pluggen til høyttalere vare det kun ledninger til høyttalere foran.

Men etter hva jeg kan se, er det høyttalere i bakdørene, samt at en av pluggene har ledninger for Line Out bak (rear).

Kan det ligge er forsterker et eller annet sted, eller evt. at disse ledningene ender opp et sted hvor jeg kan sette inn en forsterker?

 

Er ingen nybegynner med bil (30 års erfaring) men ny på Audi (A6) og spør derfor heller dere som kan disse enn å leite meg gal...

Gæærn nok fra før.

post-46068-13804854620195_thumb.jpg

post-46068-13804854620283_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må kjøpe en adapter å koble til ISO kontakten :)

 

Hadde samma problem på Audien min da jeg byttet fra originale spilleren til en Pioneer spiller

 

2360_phonocar_4_190.jpg

 

En slik adapter har de fleste butikker som selger bilstereo :)

Endret av Thoka85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig løst saken!

Tok den kule 1600Lumen lykta og lyste inn i høyttalergitteret, og fikk bekreftet høyttalerenes eksistens i bakdørene.

Bak i varerommet. Sjekket først innenfor dekselet på venstre side, men der var det bare baggasjenett og lufttank.

Innenfor dekselet på høyre side fant jeg litt olje, litt mer olje og en flaske Golden Cock! i tillegg til en SUB woofer...

[ATTACH]34780[/ATTACH]

Og se! Den var ikke koblet til!

Som den elektrikeren jeg er, koblet jeg til pluggen, og VIOLA! med originalradiooen var det plutselig lyd bak!

Så da blir det en liten omkobling for å få til lyd fra "nyspilleren" også!

Detta blir morro!

Hater når ting ikke funker.

Dvs. når jeg ikke vet hvorfor det ikke funker.

Dessverre er jeg laget slik at når jeg vet hvorfor det ikke funker -og det ikke er noe farlig som er feil- så kan jeg leve med at det ikke funker... LENGE. til min kones fortvilelse over at sentrallåsen ikke fungerer på Ibizaen. Men det er en HELT annen historie.

Nå skarre ut og loddes! Kult med varmepumpe i garasjen. 21°C der nå, og masse lys. triveligere enn i stua med Skavlan i hvert fall. GRØSSS!!

post-46068-13804854620831_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår