Momentum Skrevet November 5, 2012 Rapporter Share Skrevet November 5, 2012 Sliter litt med å finne rette fargekoden til min 2005 Mondeo Står kun "Gull" i vognkortet, og etter å ha vært innpå Dupont Refinish å leitet meg litt fram har eg kommet fram til 2 farger, Harvest Gold og Medium harvest gold, men det er ikkje lett å finne ut ka som stemmer for eg finner ikkje noe lignende koder på karosseriplaten i bilen. Koder på de mulige fargene: Harvest Gold: T , T1, Lagerkode: M0434 Medium Harvest Gold: T, T2 Lagerkode: F5029 Det som står på brikken i bilen er: FORD 3 e1*98/14*0156 7 *WF0WXXGBBW5U55727* F F DIV KG BEGRENS..... ET L 3 S BWY 1,36 Er fargekoden her eller må eg ringe inn til Ford? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasAaren Skrevet November 7, 2012 Rapporter Share Skrevet November 7, 2012 Se i nedre kant av frontruta di, der står det ett karosserinr. ta det nr å ring til Ford så får du fargekoden, står det ikke i frontruten så sjekk brannveggen i motorommet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Momentum Skrevet November 7, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2012 Se i nedre kant av frontruta di, der står det ett karosserinr. ta det nr å ring til Ford så får du fargekoden, står det ikke i frontruten så sjekk brannveggen i motorommet Karosseri nummeret er det som står i første posten, har det verken i ruten eller i motorrommet men i karmen til passasjerdøren på et klistremerke =S Men skal prøve det ja ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deltaone Skrevet November 8, 2012 Rapporter Share Skrevet November 8, 2012 Se her, tipper det er L3, men obs det kan vaere forskjellige nyanser. Fargekode Mondeo MKIII? - Ford Club Norway Siter ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomassj Skrevet November 13, 2012 Rapporter Share Skrevet November 13, 2012 ford har en idiotisk måte på dette da du må lete i en tabell for å finne rett kode, like slitsomt hver gang jeg må lete når dem kunne gjort det så enkelt som å bare skrevet koden på bilen!.. Siter 95 Golf 3 94 Audi 80 competition, oppe å går med megasquirt 85 Volvo 740 88 Volvo 740 delebil 87 Volvo 240 Stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikfo Skrevet Februar 15, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2013 Ta en test av fargen på bilen din da vel. vis bilen er gammel vil du ikke få riktig kode, men vært et forsøk, da kan du samenligne de orginale kodene med din nye. Du vil da kunne se hvilken fargekode som er nærmest orginal viss du er i tvil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Februar 15, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2013 Ta en test av fargen på bilen din da vel. vis bilen er gammel vil du ikke få riktig kode, men vært et forsøk, da kan du samenligne de orginale kodene med din nye. Du vil da kunne se hvilken fargekode som er nærmest orginal viss du er i tvil. Om bilen ikke er omlakkert med en annen kode, så vil fargekoden være den samme uansett hvor gammel bilen er. Men en farge kan ha mange nyanser, og hvor mange nyanser den fargen har, varierer på hvilket lakkmerke du sjekker, noen merker har få nyanser, mend andre igjen kan ha mange nyanser på samme koden Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg