Gå til innhold

ThomasAaren

Bruker
  • Innholdsteller

    20
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om ThomasAaren

  • Bursdag 08/12/1983

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    I remember when vampires killed people and were cool...not sparkly and gay. Jahala, Arcuda, Sunspectre, Mike Emvee, Ryan Mendoza Official, StudioLoons, Toshill (Dj Toshill), MYNC, The Chemistry of Sound, Novaline (Trance/Vocal Trance), E&G, Matt Eray
  • Modell (eks S4)
    Rx-7
  • Biltype (eks Audi)
    Mazda
  • Årsmodell (eks 1995)
    1991
  • Yrke eller sivil status
    Musical Artist, First off a remix for Miroslav Vrlik
  • Motor (eks 1.6)
    1.3 Turbo2
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Streetport,Braces,Dual RacingBeat-eksos,APEXi filtere,NGK Sparks etcetc
  • Fylke
    Sør-Trøndelag

Contact Methods

  • Website URL
    https://www.facebook.com/AarenMusic
  • Bosted
    Trondheim

ThomasAaren's Achievements

  1. Se i nedre kant av frontruta di, der står det ett karosserinr. ta det nr å ring til Ford så får du fargekoden, står det ikke i frontruten så sjekk brannveggen i motorommet
  2. motordekselet eller topplokket du skal lakkere? Er 2 vidt forskjellige ting se...
  3. Drifter en del på våt asfalt når jeg syns ting ser sånn passe safe ut rundt meg på veien, kjører en FC3S Rx-7 med en god del modding og balanseringen er som en drøm når det gjelder å holde sladden skulle det være seg speed- eller powerdrifting. Men som sagt over så er Wankel motoren ikke særlig pålitelig om den ikke blir eller HAR blitt stelt med som den skal. Men når først Wankelen er igang så er den like pålitelig som Supramotoren pluss at Wankelen har ENORMT med sprut på de første 3 girene...noe som er greit når man kanskje vil jage fra ett rødt lys til det neste ;)
  4. Er det slik at om man lakkerer alle lagene etter hverandre der man gir hvert lag nok tid til å tørke/herde (kanskje maks en halvtime mellom lagene primer->basefarge->klarlakk eller det som er spesifisert av leverandør) så slipper man å pusse i det hele tatt? man bare tørker av med en tack-rag mellom lagene om man vil være nøye? Jeg har måtte pusse jæææææævl* mye mellom lagene pga av at jeg har ventet for lenge mellom lagene (alt fra par timer til flere dager)...hadde jeg unngått dette om jeg hadde gjort operasjonene på løpende bånd samma dag? Pussing trengs kun for herdede overflater og metall og filler/sparkel? Noob 2 Noob tip: Tip 1: Når du pusser ett panel eller hvilken som helst del og vil vite hvor langt ned i lagene du har kommet så legg merke til hvilken farge "skummet" eller vannet har om du våtsliper...klarlakken vil som oftest danne ett hvitaktig skum og så fort du kommer gjennom klarlakken så vil ....yes riktig...da vil skummet forandre farge tilsvarende basefargen på bilen din. Tip 2: Dette gjelder også våtsliping. Om du har hatt på sprayfiller eller primer og må pusse over arbeidsstykket før du legger neste lag med whatever...skyll vann over delen du jobber på...i de fleste tilfeller vil vannet bare "prelle av" eller danne store dråper som renner av der du ikke har pusset...og der du har pusset vil vannet mest sannsynlig legge seg som en flat hinne på overflaten..med andre ord....det preller ikke av som om delen skulle være impregnert ;)
  5. SO, Er ferdig med og legge primer på rammen i motor-rommet og har også hatt på litt lett spray av sort lakk så jeg har en indikator på hvor jeg har pussa godt nok før jeg påfører lakken jeg har skaffa. Første bilde: Dette er vel ikke "koking"? Tror det er en vanndråpe som har ligget der og laget ei luftlomme...problem eller pusses bort? Under ser dere "markørlakken" jeg hadde på fillern for å bedre se hvor jeg har pussa godt nok og ikke,Vil det skape problemer for meg når jeg legger basisfarge og klarlakk på toppen av fillern(med markørlakken på som har blitt slipt bort for det meste da) ? Det er orginal-fargen på bilen som er hatt på spraybokser fra Lakkspesialisten i Trondheim. Hvordan er det med slipekorn når jeg nå skal slipe før basis fargen legges på? Dess finere dess bedre feste for lakken? eller kan det faktisk bli FOR fint (f. eks. 1200 våtslip)
  6. Hmm, tynner? Vet ikke hvordan Chrome reagerer med tynner da, det må noen andre uttale seg om..I "verste" fall så kanskje du må preppe og lakkere de i chrom selv...blir ikke like bra som the real thing thou
  7. Genialt! You tha man, denne tråden burde være Sticky no doubt
  8. KAn jeg forresten bare bruke Presto`s grå primer på steder der det ikke er særlig mye riper og hakk og heller bruke Fillerprimer`n kun på stedene der det trengs? Spør fordi Fillern er dobbelt i pris av Primern.
  9. Ok, da har jeg lagt plastprimer på plastikken. Skal jeg slipe forsiktig før jeg har på primer eller er det bare å tørke av og sørge for at det er rent før jeg hiver på vanlig primer/filler og sliper den igjen? (i know...jævli pro maskering ikke sant? :P...) Her er de delene av motor-rommet jeg har begynt med, primet med Presto sin Grå primer på spray og som du ser så tok jeg ett tørrlag med presto sin røde primer på spray...jeg burde slipe ned asap....før naboen ringer snuten å sier jeg har kjørt ihjel noen..Ble litt drypp...men dette slipes vel bort.. neste step nå er å stikke til BilExtra og få de til å blande opp 2 bokser original-farge til meg så er det bare å sette igang! Skal maskere opp skikkelig før lakk selvfølgelig :)
  10. Takk takk, skal give it a go idag! Hvordan er det ellers med acrylbasert primer om man vil bruke vannbasert lakk, vil disse gå overens eller blir det krangling ? Har sprayet motorommet med PResto sin primer grå på spray og tenkte og tørr-spraye den grå grunningen med Presto sin røde sveisegrunning som en markør, bare så jeg vet hvor jeg har slipa bra nok før lakk eller ikke..Tenkte å handle vannbasert original-lakk som blir lagt på sprayboks i motorommet...alt exteriør skal selvfølgelig lakkes SKIKKELIG og ikke sånn halvhjertet som motorommet(siden motorommet er lite synlig til vanlig)
  11. hahah im tarded..trodde plastprimer var en primer i seg selv for videre arbeid med basefarger...når det egentlig kun er ett bindemiddel for å få vanlig primer/filler til å få hold på arbeidsstykket slik som det ville gjort på metall/tre osv? Silikonfjerneren vil fordunste 100% av seg selv ikke sant? Altså ikke nødvendig å skylle bort rester som har tørket.. Takk for tipsa så langt, har vært til utrolig hjelp!
  12. ..min Mazda Rx-7 Turbo2 1.3L 1991 S5, ikke mye gjort utvendig basert på at jeg gir f*aen i åssen bilen ser ut for andre folk...det er morroa som teller, har plenty mods på Wankelen under panseret. PS: Ikke bry dere om f*g`n som står ved siden av bilen (thats me)
  13. Vel jeg har ikke primet flaten med vanlig primer men kun med plastprimer`n, thats not how you do it is it? :P Jeg bruker Motip sin silikonfjerner.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår