Jump to content

Min Golf 3 vr6

Rate this topic

prateban2011
 Share

Recommended Posts

• Replies 41
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

• Similar Content

• By Larselt
      TRENGER RÅD OG TIPS!!
      Jeg kjøpte en Golf 1.2 tsi 2013 modell privat for ca en måned siden, merket fort at det var noe et eller annet som ikke stemte. For når jeg akselerer så begynner bilen å riste kraftig og lugge, dette er mest i 5. og 6. gir, fra 1500 til 2200 omregninger ca. 

Var innom VW verksted og fikk sjekka opp, de fikk opp en feilkode som viste at 3. og 4. coil var noe galt med. Bestilte to nye coils og fikk bytta de selv. Men det virka som bilen blei verre og ristinga og lugginga blei verre, det virker som bilen også «skipper» litt nå også, altså bilen plutselig mister effekt også kommer på igjen under kjøring.
      Hva kan være galt? Ingen lamper eller no lyser, bilen hadde service for 6 måneder siden og nylig EU-godkjent. Hva kan jeg gjøre?
    • By grendal93
      Hei, jeg har prøvd å finne hvor oljelekasjen jeg har på min golf uten hell. 
      Tenkte først at det kom ifra oljetrykksensoren som ligger nesten øverst på motoren siden det var mye oljesøl rundt den. Vasket rundt og sjekket igjen så fant jeg olje nesten helt opp til trykksensoren.
      Sjekket også tennpluggene og det var olje i alle (dette kan komme ifra dårlig påfylling av olje) skal tørke ut oljen og sjekke igjen. 
      Har også en varsellampe på motoren og når jeg starter bilen så får jeg opp en varsel der det står "oil sensor workshop". 
      Kort forklart om motorkraften som jeg mister. Når jeg skal ut i kryss så må jeg gir mere gass en vanlig for og ikke kvele bilen. Når jeg kjører rolig på flat vei så kjenner jeg på bilen og gassen at den mister litt kraft også kommer det tilbake om 250ms ca. Når jeg slipper opp gassen på flat vei så rister bilen 4 ganger før den bremser på giret. 
      Har sjekket at alle tennplugger fungerer og det gjør di. 
      1 ting til! Oljen renner ikke ned på hverken girkasse eller reg reim, det er mest fokusert på fronten ( kanskje bak) 
      Det at jeg mister motorkraft av og til kan vel ha noe med oljesøl i tennpluggene? Hvis det ikke er problemet hva kan det være? 

Tips om problemet, anbefalinger, meniger om og levere inn til verksted for og finne oljelekasjen taes gjerne imot! 
    • By Bernhard02
      Jeg har nylig fått min golf (VI 4WD Diesel 2009 modell) gjennom eu kontrollen. Verkstedet fant da ut at glødepluggene bør skiftes. Jeg synes selv at bilen har begynt å bli litt tungstartet. Derfor fikk jeg verkstedet til å skifte glødepluggene. Når verkstedet skulle skifte glødepluggene fant de ut at glødepluggene satt så godt fast at de var redd for at de ville knekke. Da ringte verkstedet meg , og sa at de avbrøt reparasjonen slik at jeg fikk tenke meg om, hva jeg ville gjøre. De sa at verste senario var at hele topplokket må demonteres, og dette er en omfattende jobb som fort kan koste opp mot 30.000 kroner. De fortalte meg også at hvis glødepluggen knakk så var det en liten sannsynlighet for at de kunne få den ut med det verktøyet de hadde, men at dette var lite sannsynlig. Jeg er glad for at verkstedet ikke tok sjansen siden dette kan bli veldig dyrt. Jeg kjøpte bilen, for et halvt år siden og er veldig fornøyd med bilen, og den har nylig bikket 200000 km. Jeg hadde bilen hos automester tror du det er større sannsynlighet, for at merkeverkstedet møller kan få ut glødepluggene selv om de er fastgrodde? Er det verdt å kanskje koste på bilen som er verdt rundt 60000 kr så mye? Hva blir konsekvensen med å kjøre med slitte/defekte glødeplugger over tid? Er det ofte at glødeplugger knekker, og at de må opp med hele motoren? Dette er dyrt for meg på 18 år, som kanskje må bruke så mye penger bare på å skifte glødeplugger. Hva anbefaler du meg å gjøre med denne kjedelige saken?
    • By Raymond73
      Har en Golf Alltrack 2,0 tdi 184 hk, 2015 modell. Av og til begynner "glødelampen" og blinke og motoren mister effekt og går i nødmodus. Jeg stopper/ starter bilen og lyset er borte og alt virker som det skal. Kan gå mange dager da alt er ok, men så plutselig kommer "glødelyset" tilbake og bilen går i nødmodus igjen. Det kommer på under rolig kjøring og ikke ved gasspådrag. Kommer gjerne på  igjen om morgenen når jeg starter bilen og begynner å kjøre. 
      Noen som har opplevd det samme og vet hva problemet er ???

Ikke garanti lenger på bilensom er gått 106000 km.
    • By nicklas_3210
      Hei. 
      Har et problem med bilen som jeg har funnet ut er mest sannsynlig en pcv valve , (positive crankcase ventilation)
      Men klarer ikke på noen måte og finne ut hva den delen heter på norsk for og bestille den. Har søkt over alt og prøvd så godt jeg kan til ingen nytte. 

Nummeret på den ventilen er 1J0 973 722 og bilen er en Golf V 2007 1.6 bensin

På forhånd tusen takk for svar :D 
  • Populære emner nylig

• Recent Achievements

• Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy