skarasne Skrevet Oktober 23, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2012 har en passat 98 mod 1,9 tdi AFN som er vanvittig tungstartet når den er kald..selv på varmeste sommeren stritter den imot. Den røyklegger hele nabolaget med hvit røyk ( ubrent diesel) før den kommer litt etter..men må kine lenge og mange ganger før de endelig starter..da går den ganske pent faktisk. Har byttet filter og glødeplugger, samt tettinger til dyser. Det som har blitt gjort før bilen kom i mitt eie er at registret har blitt byttet. Forrige eier hadde ikke problemer med start etter overtakelse, men nå er den altså helt umulig :P Hva kan dette komme av? kan timingen på pumpa være i ulage? eller kanskje tettingen/simmeringen slipper inn luft? Tar mer enn gjerne imot litt hjelp, da jeg har brukt utallige timer på denne kjærra :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Oktober 23, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2012 Sjekk timinga på pumpa. Sjekk, evt bytt ventilen på dieselfilteret. Den skal forhindre at diesel renner tilbake til tanken når motoren ikke går. Skru ut alle glødepluggene og sett 12v og jord på de for å se om de fungerer. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Satanoperca Skrevet Oktober 23, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2012 sjekk sikring til glødinga....en jeg hadde satt denne på torpedoveggen håpløs å starte , satt inne i en liten sort boks ei slags plateusikker på hvor langt i frem i årsmodellene det var slik ..men min viste at det glødet med sikring gåen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skarasne Skrevet November 5, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2012 takk for svar :) har målt glødeplugger, og de er iorden..(nye plugger) har du tips på hvordan man sjekker ventilen på filtret? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skarasne Skrevet November 5, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2012 husker du om denne sikringen er lokalisert i den sorte boksen ved siden av pussermotor? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skarasne Skrevet November 5, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2012 Lurer også på om det kan være noen form for kaldstartanordning på pumpa..vet du hvor denne sitter på pumpa? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Satanoperca Skrevet November 5, 2012 Rapporter Share Skrevet November 5, 2012 husker du om denne sikringen er lokalisert i den sorte boksen ved siden av pussermotor? der satt den på den jeg hadde engang ei lita slags metalplate som satt mellom to skruer med en mutter over Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skarasne Skrevet November 5, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2012 ok..skal se etter i morgen mens det ennå er dagslys :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AUDIMOTORS Skrevet November 5, 2012 Rapporter Share Skrevet November 5, 2012 ta og dra til et verksted og trykkteste dysene dine for hvis at dysenålen(e) stenger for sent og da renner det diesel i forbrenningkammeret selv om at motoren er stoppet:) det var en årsak på bilen min:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AUDIMOTORS Skrevet November 5, 2012 Rapporter Share Skrevet November 5, 2012 hvis dysene er god så forstøver den diesel'n bra og sikkler ikke på tuppen etter trykktesten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skarasne Skrevet November 6, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2012 ja, det er sikkert ikke så dumt :) ryker mye hvitt ved oppstart...noe som kan tyde på ubrent diesel :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Satanoperca Skrevet November 6, 2012 Rapporter Share Skrevet November 6, 2012 tungstartet passat 1.9 tdi har en passat 98 mod 1,9 tdi AFN som er vanvittig tungstartet når den er kald..selv på varmeste sommeren stritter den imot. Den røyklegger hele nabolaget med hvit røyk ( ubrent diesel) før den kommer litt etter..men må kine lenge og mange ganger før de endelig starter..da går den ganske pent faktisk. Har byttet filter og glødeplugger, samt tettinger til dyser. Det som har blitt gjort før bilen kom i mitt eie er at registret har blitt byttet. Forrige eier hadde ikke problemer med start etter overtakelse, men nå er den altså helt umulig :P Hva kan dette komme av? kan timingen på pumpa være i ulage? eller kanskje tettingen/simmeringen slipper inn luft? Tar mer enn gjerne imot litt hjelp, da jeg har brukt utallige timer på denne kjærra skal ikke hardnakket påstå noen ting men min oppførte seg eksakt sånn med gåen sikring og det tar ca 2min å sjekke og ikke lengre tid å fikse , kan jo godt være mer tull men greit å gå for det enkle først før en setter himmel og jord i bevegelse Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skarasne Skrevet November 7, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2012 da må isåfall denne sikringen være lokalisert i den sorte boken i motorrom :) fant ingen sikring på torpedovegg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Satanoperca Skrevet November 7, 2012 Rapporter Share Skrevet November 7, 2012 på min stod den der omtrent midt på torpedoen , riktig nok var dette en 96 mod. om det er en slik sikring et eller annet sted på din skal jeg ikke si , men symptomene var eksakt slik du sier ....og når den var varm starten den lett Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skarasne Skrevet November 7, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2012 er absolutt verdt å sjekke :) kommer tilbakemld når jeg har fått forsket litt mer.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg