Heggis Skrevet Mars 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2004 Har søkt litt men har ikke funnet noe som kunne hjelpe. har sett rally folket helsveiser karossoriet og da lurer jeg på om det lønner seg på en bil som skal brukes bane og til grisekjøring. jeg og en kammerat har begynt og tenke på langtids prosjekter (volvo amazon og kadett c) så da er det like greit og få svar på alle tinga vi lurer på. - vil det "lønne seg" vet det tar tid og er masse arbeid osv.. men det er litt av skjermen med et langtids prosjekt. - er det eventuelt plasser man ikke skal sveise - gjør det noe om sveisene blir slip ned (ikke skamslipt men.) kommer sikkert med flere spørsmål etterhvert mvh Stian friis Helgesen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Mars 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2004 stivest mulig er en stor fordel.. lønner seg å sveise alle sømmer og åpninger.. men er endel jobb.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schlasken Skrevet Mars 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2004 noen spesielle teknikker som brukes til dette? eller er det bare å gå over alle sømmer osv under med mig`en? Siter - '72 Datsun 240z rb26dett - '91 Skyline gts-t rb26dett x '84 Nissan Silvia s12 x '86 Nissan Bluebird Turbo x '89 Nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Mars 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2004 Skal vel ikkje sveise så mykje at bilen blir så stiv at den kan sprekke under harfe støyter og slikt. Rallysveise er en ting. Da sveiser du en tomme, ikkje sveiser en tomme, og så sveiser en tomme igjen osv. Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heggis Skrevet Mars 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2004 takk da vet jeg det om avstand osv. takk ;) trudde egentlig at rally folket "helsveisa" lagte masse punkter helt til det var "hel" sveist. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schlasken Skrevet Mars 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2004 vurderte egentlig ikke dette til mitt prosjekt før jeg så bildet av denne. 240z karosseriet er ikke det stiveste orginalt og jeg får bilen opp på siden snart når jeg skal strippe den til bart metall under. da er det kansje like greit å bruke noen dager på å sømsveise den? blir chassi merkbart stivere? Siter - '72 Datsun 240z rb26dett - '91 Skyline gts-t rb26dett x '84 Nissan Silvia s12 x '86 Nissan Bluebird Turbo x '89 Nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heggis Skrevet Mars 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2004 er det noen negative sider med hel sveising... uten om at ting muligens kan slå seg eller bli overoppheta (noe som ikke er for vanskelig og styre unna..) har sveisa litt før.. dvs jeg kan sveise i karossori plater.. har skifta kanaler osv før =) er jo litt negativt at det tar sykt med tid men ellers er det vel bare posetivt. bilen skal ikke bli brukt frem og tilbake til jobb så comfår er nedpriotert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Mars 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2004 blir den for mykje sveisa kan den bli så stiv at den sprekker. Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ottar Skrevet Mars 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2004 Vanskeleg å fikse eventuelle kommande kollisjonsskader Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242TIC Skrevet Mars 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2004 schlasken : den 240'n tror jeg ikke går gjennom i norge uten videre :D men er ikke vits i å hel sveise overalt.. det slår seg fort,tar tid,og trengs ikke... holder lenge å punkte opp kanaler feks..holder akkurat på å sveise opp en 242...sandblåst hele bilen under,baki, og motorrom...sveiser inn der det er rust..ikke noe mer...er ikke vits i å lage seg ekstra jobb...er ikke bra hvis det blir for mye helsveis..er "sundt" med litt svikt i kaross..type slik det er orginalt... klart skal du har kun bane bil er det litt anderledes... det var min mening :cool: Siter * Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++ * Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++ Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Mars 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2004 det er ikke en VOLVO 240.... Nissan/datsun 240Z Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242TIC Skrevet Mars 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2004 sorry :D skrive feil :D Siter * Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++ * Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++ Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.