Gå til innhold

Bremse problemer

Ranger emnet


Rsele

Anbefalte innlegg

Har to stk stratus,en 2,0 LE og en 2,5 LX. Nå har 2 literen begynt og oppføre seg merkelig ved bremsing. Når jeg kjører i lav fart og skal bremse slik at bilen står stille så trekkes bremsepedalen inn og lager en merkelig lyd,som om ABS slår inn. Bilen oppfører seg helt normalt ved bremsing i høyere hastigheter.Har ingen varsellys som lyser. Hva kan dette være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er bremsekraftforsterkeren fordi bremsene er normale ved høyere hastighet. Lyden og bremsepedalen trekkes inn når jeg har så liten fart at det er rett før jeg stopper. Har funnet ut at hvis jeg pumper bremsepedalen rett før jeg skal bremse full stopp så kommer ikke lyden og at bremsepedalen siger innover. Skal prøve og lufte bremsene idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan høres ut som noe som har med ABSen å gjøre, enten ABS-sentralen eller en sensor. Min søster har samme problem på sin Chrysler Neon, men har ikke fått sett noe nærmere på det annet enn litt googling. Tenkte å prøve å bytte "hjernen", det er iallefall tipset jeg har funnet på nett. Du kan jo la oss høre om det funker etter du har luftet ;)

Bilforumet.no
Moderator: Chrysler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan høres ut som noe som har med ABSen å gjøre, enten ABS-sentralen eller en sensor. Min søster har samme problem på sin Chrysler Neon, men har ikke fått sett noe nærmere på det annet enn litt googling. Tenkte å prøve å bytte "hjernen", det er iallefall tipset jeg har funnet på nett. Du kan jo la oss høre om det funker etter du har luftet ;)

 

Luftet bremsene idag men det hjalp ingenting. Siden du nevnte hjernen på ABSen så tok jeg av koblingen inn på styreenheten,en liten skrue som måte løsnes. Satte den på igjen og rikket godt på koblingen før jeg strammet skruen som holder koblingen på plass. Tok meg en kjøretur og bremsepedalen fungerte sånn som den skal. Tør ikke å ha for store forhåpninger om at feilen er rettet,men tror nok uansett det er hjernen til ABSen som setter grå hår på hodet mitt. :mekke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår