Gå til innhold

Audi A4 1.6 koker over

Ranger emnet


Audi94

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en Audi A4 1.6 97-mod. Jeg kjøpte den i mars i år. Og siden jeg fikk den så har det bare dukket opp nye og nye problem. Så bilen er mye påkostet. Det som er gjort på bilen er:

* Ny Clucht

* Ny Girkasse

* Nye tennplugger

* Ny vannpumpe

* Ny termostat

* Nytt bremsesystem

* Nye stag

Ja, der er sikkert mer, men det er dette jeg kommer på i farta. Jeg har ikke allverdens peiling på motorer så jeg skal prøve å forklare det så godt som mulig xD

 

I sommer så begynnte problemet. jeg kunne starte bilen og temperaturen var på 0 grader, og økte sakte. Men når den kom til 87-90, så tok den fart opp til 110 grader. Og der kunne den være en periode for så å synke. Så det jeg og en kompis gjorde var å se på termostatet. Vi prøvde å lufte bilen mtp luft i systemet, vi prøvde også uten termostat og da holdt temperaturen seg på 60-70 grader. Og siden jeg var heime aleine i 3 uker i sommer så bestemte jeg meg for å kjøre uten termostat i sommeren siden jeg da trengte bilen og der va ingen foreldre til å hjelpe.

 

Så kjøpte jeg ny termostat, for en ukes tid siden. Og jeg og pappa begynte å sette den i. Og når det var gjort, startet jeg bilen og kjørte ned for å fylle bensin. Alt funket, temperaturen holdt seg på 87-90 grader. Og jeg var da i lykkerus, har endelig blitt heilt ferdig med bilen som har stått stil halvparten av tiden jeg har vært eier. Men den lykkerusen varte ikke lenge, etter 2 timer skulle jeg ned for å hente kjæresten min, som bor ca 5 min unna. Jeg satte meg i bilen, starten den og begynte da å kjøre. Når jeg kom ned til ho hadde allereie bilen nådd 90 grader, og underveis på heimturen så gikk bilen over 90, den gikk så langt oppi 110 grader, så jeg stoppet bilen og ventet i 5 minutter. For å så starte den igjen. Og det merklige er at når jeg da starter den etter 5 min så er temperaturen på 90 grader igjen. Så kan jeg kjøre 50-100 meter før den er på opptur igjen.

 

Så jeg og pappa har drevet å luftet den i 3 dager no. for å se om det er ei helsikkes luftboble som ligger der, men har da ikke hjelpet, temperaturer styrer fortsatt sitt eget liv.

 

Noen som kjenner til problemet?

 

Takk på forhand :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slår vifta inn sånn den skal?

Koker bilen eller blir den 110 grader i displayet?

Sikker på at temp sensoren er i orden?At den går til max betyr ofte enten kortslutning eller kabel brudd.

 

 

110grader er ikkje koketemperatur på en bil, Golfen min gikk med enn vann-temp på 118grader i to hele dager på Vålerbanen uten at det forsvann en dråpe vann.

Litt for liten radiator og ingen oljekjøler kobinert med trimma motor og HØYE turtall.

 

Koke temp på et tett system er 130grader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lekkasje er ikke bra, så få den fikset.

Ang luftingen så er det litt feil måte og gjøre det på.

Atmed batteriet er det to slanger som går inn og ut av varmeregisteret.

På ene av slangene (sannsynligvis den venstre) så er det et lite luftehull, løsne slangeklemmen og dra slangen av til hullet er åpen, når all luften er kommet ut vil det komme en god stråle med vann ut av hullet.

Audi A4 1,8 - 98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår