stian90 Skrevet Oktober 8, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2012 Har en VW Golf 2000mod med 1,6 liter motor som jeg sliter litt med å gå helt reint fra starten av. Når man starter bilen er den veldig ømfintlig på gassen, bruker man for lite så stopper den med en gang og bruker man for mye eller tramper pedalen i bånn rett etter start, øker ikke turtallet med det første, da begynner motoren å fjuske og lage smellelyder. Andre ganger kombineres dette også med at man må kinne i et par sekunder ekstra før man får start på bilen. Og noenganger er det ikke noe problem i det hele tatt. Dette varer ganske nøyaktig de 10 - 15 sekundene bilen går, så er problemet borte. Bilen er helt fin ellers og går som den skal. Har heldigvis hatt tilgang på det meste av deler så jeg har bytta og prøvd ut ting etter ting for å komme til bunns i problemet. Har foreløpig bytta / prøvd nye plugger, kabler, coil, luftfilter, gasspjeld med sensor, innsug med tilhørende pakninger, alle dyser, luftmengdemåler og bensinfilter - uten hell. Problemet vedvarer og den oppfører seg akkurat som før. Noen som har noen ideer om hva det kan være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 8, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2012 Har du tatt diagnose? For meg høres det ut som at problemet er falskluft og blir korrigert når lambda er aktiv, altså like etter oppstart. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian90 Skrevet Oktober 9, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2012 Har du tatt diagnose? For meg høres det ut som at problemet er falskluft og blir korrigert når lambda er aktiv, altså like etter oppstart. Nei det har jeg ikke prøvd. Skal prøve det å se hva utfaller blir Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg