Torina Skrevet Oktober 5, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2012 Har en passat 96 mod. som lever sitt eget liv hva instrumenter angår . først kommer oljelys og ditto alarm ved pass 2000omdr. så følger omtrent alt det andre etter, så som templys omdr. slutter å virke, indikatorlys til blinklys etc. hva kan vere årsaken montro...? Har skiftet dynamo. men nei.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 5, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2012 (endret) Begynn med å sjekke ledningen til den hvite oljetrykkbryteren som sitter oppå oljefilterholderen, evt bytt bryteren om den ikke fungerer. Men først legger du ledningen til denne fast til jord og ser om feilen forsvinner. Når du HAR minst 2 bar oljetrykk (ved høyere turtall enn tomgang) så skal denne trykkbryteren lukke og gi ut jord. Gjør den ikke det så bytt den. Endret Oktober 5, 2012 av Quattro73 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torina Skrevet Oktober 6, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2012 (endret) Skal prøve det der.. Har nå testet dette, to følere der , den ene er gåen, skifter begge over helgen. Det ser ikke ut til at dette på virker de andre feilene , så som tankmåler, blinklys varsler , varsellys til vanntemp og turteller, alle disse lever sitt eget liv. Endret Oktober 7, 2012 av Torina Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torina Skrevet November 1, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 1, 2012 Skal prøve det der.. Har nå testet dette, to følere der , den ene er gåen, skifter begge over helgen. Det ser ikke ut til at dette på virker de andre feilene , så som tankmåler, blinklys varsler , varsellys til vanntemp og turteller, alle disse lever sitt eget liv. Samme gamle leksa etter skifte av følere. Nå dukker det opp et annet fenomen !! Det er nå slik at tomgangsturtallet varierer 5-600 hundre omdr. på kald motor, dette når den starter og da går på 1000 omdr. eller mer. så begynner den å variere ned til ca 600 omdr. og opp igjen dette til faste tider noen sek mellom. Dette medfører svært ustabil kjøre komfort også. Visst eg stopper motor et par sek og starter igjen så virker den ålreit igjen. Mystisk.....:hmmmmmmmmm: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.